بسم الله الرحمن الرحیم

پژوهش بایستی هم برای رسیدن به اوج قلّه‌ی علم و ایجاد مرجعیّت علمی و هم باید برای حلّ مسائل جاری کشور باشد. مقام معظم رهبری

  • خانه
  • |
  • اخبار معاونت
  • |
  • موافقت شورای اعطای مجوزهای علمی با تاسیس «انجمن ارتباطات و تبلیغ اسلامی حوزه علمیه»

به گزارش اداره اطلاع رسانی معاونت پژوهش حوزه، به همت دبیرخانه شورای اعطای مجوزها و امتیازهای علمی، شصت و دومین جلسه شورای اعطای مجوزها و امتیازهای علمی 23 دی ماه 93 برگزار و در این جلسه با تاسیس «انجمن ارتباطات و تبلیغ اسلامی حوزه علمیه» موافقت شد.

در اهمیت ضرورت و اولویت تاسیس این انجمن آمده است: حوزه ارتباطات یکی از شاخه های علوم اجتماعی معاصر است که از سیار رشته های علمی همچون جامعه شناسی، روانشناسی، علوم سیاسی کمک می گیرد. با گسترش رسانه های الکترونیکی به تدریج به صورت رشته آموزشی مستقل در دانشگاه ها را اندازی شد. توسعه فوق العاده وسایل ارتباط جمعی همچون شبکه های ارتباطی و ماهواره ای، چند رسانه ای ها و رسانه های متعامل در دنیای معاصر، تا بدان جا موثر بوده است که نه تنها علم ارتباطات را به عنوان یکی از محورهای اصلی مطالعات دنیای معاصر قرار داده است، بلکه دوره معاصر را عصر ارتباطات و جامعه جدید را جامعه اطلاعاتی و ارتباطاتی نامیده اند. مهمترین موضوع فعالیت این انجمن گفتگو در باب ارتباطات جمعی، ارتباطات و روش های سنتی و نوین تبلیغ دینی، شناخت وسایل ارتباط جمعی و روش های به کارگیری صحیح آنها برای ارائه پیام های دینی، تبیین و تحلیل ابزارهای تبلیغاتی مهم ادیان الهی و مکاتب بشری و زمینه های توانمندسازی در حوزه نظریه پردازی در عرصه تبلیغات اسلامی است. با توجه به اینکه مباحث مربوط به ارتباطات و رسانه و نسبت آنها با علوم و مبانی اسلامی، شامل حوزه های بسیار گسترده و متنوعی می شود، وجود یک انجمن مستقل و ممحض بر مسائل ارتباطی اجتناب ناپذیر است. این انجمن می تواند از دو زاویه به مقوله ارتباطات و تبلیغ اسلامی توجه نماید:

1. تأمل در نصوص و منابع دینی برای مطالعه و فهم آموزه ها، مسائل و مباحث ارتباطات و تبلیغ اسلامی

2. مطالعات پیرامونی در باب، ضرورتهاف مسائل، اهداف، آثار، موضوعات مربوط به ارتباطات و تبلیغ اسلامی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *