بسم الله الرحمن الرحیم

پژوهش بایستی هم برای رسیدن به اوج قلّه‌ی علم و ایجاد مرجعیّت علمی و هم باید برای حلّ مسائل جاری کشور باشد. مقام معظم رهبری

به گزارش روابط عمومي معاونت پژوهش حوزه هاي علميه؛ در نشستي با حضور رئيس پايگاه استنادي علوم ايران SID و مديران معاونت پژوهش حوزه هاي علميه، امكان معرفي و حضور مقالات و نشريات علمي حوزه در پايگاه SID و دسترسي محققان و پژوهشگران به آثار علمي حوزوي مورد بحث و بررسي و توافق طرفين قرار گرفت.

در اين نشست كه در جريان ديدار رئيس پايگاه SID ازمعاونت پژوهش حوزه هاي علميه صورت پذيرفت مهندس صندوق دار رئيس پايگاه ، با ارائه گزارشي از زمينه هاي فعاليت و ظرفيت هاي SID ، نسبت به امكان حضور مقالات علمي حوزوي در اين پايگاه و استفاده كاربران و محققان از اين قابليت موثر ابراز اميدواري نمود.

همچنين مديران معاونت پژوهش حوزه نيز با اشاره به ظرفيت هاي فراوان موجود در حوزه ، ناظر به نشريات علمي و مقالات پژوهشگران حوزوي در رشته هاي گوناگون ، خواستار حضور جدي و موثراين آثار، در عرصه پايگاه هاي استنادي علوم از جمله SID گرديدند.

بنا برگزارش روابط عمومي معاونت پژوهش حوزه هاي علميه؛  در اين نشست مقرر گرديد در مرحله نخست ، هماهنگي و زمينه سازي لازم به عمل آيد تا نشريات علمي حوزوي كه واجد شرايط بوده و از حد نصاب امتياز لازم علمي- پژوهشي برخوردار هستند جهت نمايه شدن در SID معرفي  گرديده و نشرياتي كه فاقد امتياز لازم هستند، جهت ارتقاء سطح علمي و برخورداري از استاندارد لازم علمي، مورد حمايت قرار گيرند. درهمين زمينه رئيس پايگاه SID جهت برگزاري كارگاه هاي آموزشي و ارتقاء سطح استاندارد نشريات علمي حوزوي اعلام آمادگي كرد.

يادآوري مي شود: پايگاه استنادي SID با رويكرد انتشار و نمايه سازي مقالات علمي ايران و با هدف استنادسازي مقالات تخصصي كشور از جمله مراكز وابسته به جهاد دانشگاهي است كه در صدد مستندسازي مقالات علمي درحوزه علوم اسلامي و انساني است. از جمله ويژگي هاي اين پايگاه امكان استفاده رايگان محققان و پژوهشگران از ظرفيت هاي علمي آن است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *