بسم الله الرحمن الرحیم

پژوهش بایستی هم برای رسیدن به اوج قلّه‌ی علم و ایجاد مرجعیّت علمی و هم باید برای حلّ مسائل جاری کشور باشد. مقام معظم رهبری

  • خانه
  • |
  • اخبار معاونت
  • |
  • معاون پژوهش حوزه های علمیه خواستار تبادل آثار و همکاری مراکز اسناد حرم حضرت معصومه(س) و حوزه های علمیه شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی معاونت پژوهش حوزه، معاون پژوهش حوزه‌های علمیه به همراه جمعی از مدیران این معاونت، ظهر امروز از موزه، کتابخانه و مرکز اسناد حرم حضرت معصومه(س) بازدید و با مسئولان آستان مقدس حضرت معصومه(س) دیدار کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین میرمعزی ضمن مشاهده بخش های مختلف این مجموعه، شامل موزه، سالن های مطالعه و تالار های منابع علمی، از مرکز تخصصی قرآن و مرکز اسناد این مجموعه بازدید نمود و با نحوه کار جمع آوری و آماده سازی اسناد مکتوب و دیجیتالی آشنا شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین میرمعزی، معاون پژوهش حوزه‌های علمیه در حاشیه بازدید امروز با حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل محمدی کرمانشاهی،مدیر فرهنگی هنری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله دیدار و گفتگو کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی کرمانشاهی، ضمن ارائه توضیحات در مورد وضعیت موزه، کتابخانه و مرکز اسناد ابراز داشتظرفیت‌های مطلوبی در هر کدام از مراکز فرهنگی حرم مطهر کریمه اهل بیت(ع) وجود دارد که آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها برای بهره‌برداری از این ظرفیت‌ها، برنامه‌ریزی‌های مطلوبی را انجام داده و زیرساخت‌های مورد نیاز را تامین کرده است.

 

 

وی خاطرنشان کرد: کتابخانه حرم مطهر حجم قابل توجهی از آثار علوم دینی و انسانی را به خود اختصاص داده است و افراد در سطوح مختلف سنی می‌توانند با مراجعه به کتابخانه از این آثار استفاده کنند.

حجت‌الاسلام محمدی کرمانشاهی با اشاره به وجود اسناد مهم تاریخی در مرکز اسناد حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها، گفت: مرکز اسناد مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه و مرکز اسناد حرم مطهر می‌توانند با یکدیگر حرکت‌های جدیدی را در عرصه‌های پژوهشی آغاز کنند.

در ادامه این بازدید، حجت‌الاسلام سید حسین میرمعزی با اشاره به ضرورت توسعه فعالیت‌های پژوهشی عنوان کرد: معاونت پژوهش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه در تلاش است تا بتواند با استفاده از ظرفیت‌های مختلف در حوزه پژوهش فعالیت‌های جامع و کاربردی را دنبال کند.

معاون پژوهش حوزه های علمیه با اشاره به اینکه این معاونت آماده همکاری با آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها در عرصه های مختلف است، گفت: اسناد مطلوبی در مرکز اسناد حوزه‌های علمیه و مرکز اسناد آستان مقدس وجود دارد که این اسناد باید تصویربرداری و به صورت دیجیتالی میان دو مجموعه تبادل شود

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *