بسم الله الرحمن الرحیم

پژوهش بایستی هم برای رسیدن به اوج قلّه‌ی علم و ایجاد مرجعیّت علمی و هم باید برای حلّ مسائل جاری کشور باشد. مقام معظم رهبری

  • خانه
  • |
  • اخبار معاونت
  • |
  • معاون پژوهش حوزه‌های علمیه طلاب وظیفه صیانت از انقلاب اسلامی را به عهده دارند

به گزارش اداره اطلاع رسانی معاونت پژوهش حوزه، معاون پژوهش حوزه‌های علمیه با بیان این‌که زایش انقلاب اسلامی و تولد جمهوری اسلامی از مهد حوزه‌های علمیه بوده است، گفت: رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید تکلیف صیانت از انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را برای طلاب تصویر کرده‌اند.

حجت‌الاسلام سیدعلی عماد، معاون پژوهشی حوزه‌های علمیه، شامگاه پنجشنبه 21 اسفندماه در پایان جشنواره دوسالانه مجلات و مقالات حوزه‌های علمیه با بیان این‌که ایام شهادت حضرت صدیقه طاهره و سیره عملی این بانوی بزرگوار به ما می‌فهماند که در بینش و منش خود را همچون این بانوی بزرگ همراه کنیم، اظهار کرد: آیات الهی در قران کریم به ما می‌فهماند که حق بر زمین استوار خواهد شد باطل رفتنی و حق جاودان است.

حجت‌الاسلام عماد با بیان این‌که گسترده شدن حق بر جهان اراده حضرت حق است، اظهار داشت: حتماً این نوید که به مظلومان جهان داده‌ شده است محقق خواهد شد.

وی ادامه داد: جهانی‌شدن پایدار با جهانی‌شدن موقت و ناپایدار متفاوت است و این تفاوت بزرگی است که جهانیان شاهد آن خواهند بود.

معاون پژوهشی حوزه‌های علمیه با اشاره به این‌که ممکن است باطل جولانی موقت داشته باشد، گفت: اما این باطل هیچ‌وقت دولتی نخواهد داشت.

وی افزود: ممکن است شرک و کفر و هزار مکتب دیگر در عرصه زمان و در پهنه زمین بتوانند برای دوره‌ای گسترش پیدا کنند.

حجت‌الاسلام عماد بابیان این‌که درنهایت آنچه در پهنه زمین و در طول عمود زمان جهان را فرامی‌گیرد و ماندگار می‌شود حق است و حق هم اسلام است، عنوان کرد: اسلام ناب محمدی همان شریعت نبوی است.

وی ادامه داد: این راه علمی همان سیره پیامبر اکرم (ص) است که با همه فضیلت‌هایی که دارد حتی بنا بر خصلت‌هایی که در تورات تعریف‌شده است و آن خصلت‌هایی که در انجیل از اصحاب پیامبر اکرم (ص) یادشده است آن است که هر کس به هر میزان چه در جهان گیری حق در جهان داری حق و جهانی‌شدن حق و در هر مرحله‌ای از رسیدن به آن کمک کند به همان میزان از شمار یاران پیامبر است.

معاون پژوهشی حوزه‌های علمیه بابیان این‌که بانام و اسم و سمت و شهرت کاری این هدف بزرگ پیش نمی‌رود، گفت: مهم این است که ما به‌گونه‌ای عمل بکنیم که آن هدف بزرگ محقق شود.

وی افزود: تنها خداوند متعال می‌داند که چه زمانی آن تجلی اعظم صورت خواهد گرفت با این‌حال همه ما باید فکر کنیم و برنامه‌ریزی کنیم در راستای ظهور دولت حق جهانی پایدار هر اقدام کوچکی هم که در این راستا می‌توانیم انجام دهیم.

وی افزود: اگر هدف حیات خاندان پیامبر اکرم (ص) و این‌که زندگی توأم بازندگی اخلاقی آنان را داریم تا در این دنیا و جهان آخرت بخواهیم با آنان محشور شویم باید برای رسیدن به این هدف تا رسیدن به نقطه مطلوب هرآن چه که از عهده ما برمی‌آید را انجام دهیم.

حجت‌الاسلام عماد با اشاره به این‌که جشنواره پژوهشی نشریات و مقالات اقدام ارزشمندی است، عنوان کرد: اگر جهانی‌شدن حق آرمان ما است جهان معاصر و جهان روبه‌پیشرفت با ویژگی‌ها و تحولاتی همراه است.

وی افزود: ما با یک جهانی پر از چالش و پر از درگیری و تنش و رقیبان سخت‌کوش بسیار با سماجت و باکار مضاعف روبه‌رو هستیم.

معاون پژوهش حوزه علمیه بابیان این‌که حداقل رسالت ما این است که امروز تکلیف خودمان را به‌عنوان حوزه‌های علمیه به‌درستی انجام دهیم، اظهار داشت: حوزه علمیه نهادی است که زایش انقلاب اسلامی و تولد جمهوری اسلامی از مهد این مادر نکو خصلت به وجود آمد.

وی ادامه داد: طلاب حوزه علمیه هم باید به مصابیح مادر انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی تکلیف صیانت از آن را هم به عهده گرفته و این چیزی است که رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید برای حوزه علمیه تصویر کرده‌اند.

حجت‌الاسلام عماد با اشاره به این‌که در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران چهارچوب‌هایی را تعریف کرده‌اند که در آینده در یک افق روشن در چشم‌انداز آینده حوزه علمیه برسیم، گفت: ما باید به‌عنوان بخشی از نهاد بزرگ جامعه اسلامی ایران به دقت بدانیم که سهم مدارس علمیه و حوزه‌های سراسر کشور و یکایک طلاب چیست؟ این باید تعریف بشود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *