بسم الله الرحمن الرحیم

پژوهش، مقاومت و مسئله فلسطین

انتخابات ایران آبرومندانه و پرافتخار در عرصه بین الملل است

حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهسار گفت: انتخابات در جمهوری اسلامی ایران یک موضوع آبرومندانه و پر افتخار برای ملت و نظام در عرصه بین الملل است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری، مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در حاشیه نمایشگاه کتاب و دستاوردهای علمی مراکز پژوهشی حوزوی در مجتمع امام خمینی(ره) گفت: آن چیزی که در جمهوری اسلامی تحت عنوان انتخابات اتفاق می افتد یک موضوع آبرومندانه و پر افتخار برای ملت و نظام ما در عرصه بین الملل است؛ اگر انتخابات سایر کشورها را با انتخابات ایران که همه ارکان آن از مجلس شورای اسلامی و شورای شهر و روستا تا ریاست جمهوری و مجلس خبرگان با انتخابات اداره می شود مقایسه کنید مشخص می شود که این کشور با سایر کشورها اصلا قابل مقایسه نیست.

وی افزود: در جمهوری اسلامی تاکنون ۳۹ انتخابات برگزار شده است و در هر کدام از این انتخابات مشارکت مردم قابل افتخار است و از طرفی آن گفتمان و عقلانیتی که پشت این انتخابات ها است همه نشان از افتخار و درخشش جمهوری اسلامی نسبت به سایر کشورها دارد.

مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه کشور ما سخت ترین تحریم ها را داشته است و امروزه رسانه های معاند و شبکه های اجتماعی آنان درصدد فاصله انداختن میان مردم و حاکمیت هستند اما با وجود تحریم ها و مشکلاتی نیز که خود ما در داخل کشور از نقص ها و کم کاری ها داشتیم باز این حجم از تنوع و تعداد و مشارکت مردم در ایران اسلامی شگفت انگیز است.

وی با اشاره به لزوم تبیین درست افتخارات حضور مردم در همه عرصه ها برای دیگران و برای مردم خود ما خاطرنشان کرد: در نظام اسلامی ما چه جمهوریت نظام و چه اسلامیت آن به حضور و مشارکت و نقش آفرینی موثر مردم بر می گردد؛ اساسا ما معتقدیم که آموزه های اسلامی و معارف, ما را به این سمت می برد که لازم است مردم ما با همه احساسات و عواطف حضور موثر داشته باشند, مبانی شکل دهنده انقلاب و حرکت مردم, ما را به این سمت آورده که باید همواره کنار مردم باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری خاطرنشان کرد: اگر ما کشورمان را حتی با برخی کشورها که در آنجا انتخابات نیز الزامی است مقایسه کنیم خواهیم فهمید که ایران حقیتا یک کارنامه پرافتخار و درخشان در عرصه انتخابات دارد.

وی در پایان سخنان خود با اشاره به فضای عمومی نمایشگاه و برپایی آن بعد از چند سال فترت گفت: در این نمایشگاه امسال آثار جدید، خلاقیت، نوآوری و تنوع خوبی وجود دارد و فرصت مغتنمی هست که اساتید و فضلای حوزه و دانشگاه از فرصت این نمایشگاه بهره مند شوند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *