بسم الله الرحمن الرحیم

پژوهش بایستی هم برای رسیدن به اوج قلّه‌ی علم و ایجاد مرجعیّت علمی و هم باید برای حلّ مسائل جاری کشور باشد. مقام معظم رهبری

معاون پژوهش حوزه در مراسم افتتاحیه سالن سه منظوره کتابخانه مدرسه فیضیه با اشاره به ضرورت پشتیبانی از پژوهشگران حوزوی اظهار داشت: حوزه پشتیبانی و حمایت از فعالیت‌های پژوهشی و پژوهشگران از مهم‌ترین زیرساخت های لازم در امر تولید دانش به شمار می‌آید.

حجت الاسلام والمسلمین عماد ادامه داد: با توجه به تکنیک‌ها و تکنولوژی که در اختیار داریم باید پژوهش حوزویان به سوی هر پدیده‌ای که در خدمت جهت‌گیری بشریت در راستای معنویت، خداجویی و کمال است پیش رود.

وی افزود: نگاه و راهبردی که در مجموعه پژوهش حوزه وجود دارد این است که با نگاهی تازه به پدیده اطلاع‌رسانی علمی و پژوهشی بپردازیم و فرصت‌های بیشتری را در اختیار محققان قرار دهیم و با کمک و مساعدت از محققانی که دارای توان علمی و صاحب ‌مهارت و روش هستند روند پژوهش را تقویت و سرعت آن را افزایش دهیم.

معاون پژوهش حوزه تصریح کرد: باید امکاناتی چون دستیاران پژوهش، اطلاع‌رسانی‌های لازم و پرونده‌های پژوهشی را به سادگی در اختیار محققان قرار دهیم تا بتوانند توان و مهارت خود را در راستای پاسخ گویی به نیاز ها به کار گیرند.

وی با اشاره به افتتاح سالنی برای مطالعه محققین بیان داشت: این سالن تحقیق، یکی از کار هایی است که در این راستا صورت گرفته است، البته مسئولیت امور کتابخانه های حوزه های علمیه حدود 6 ماه قبل به معاونت پژوهش واگذار شده است و برای اینکه سامان‌دهی بهتر و مناسب‌تری در کتابخانه های حوزه های علمیه پدید آید، طرح جامع ساماندهی امور کتابخانه ها و مراکز اسناد علمی حوزه های علمیه را پیشنهاد داده ایم که در حال بررسی است که بعد از تصویب به عنوان دستور العمل معاونت پژوهش، اجرایی خواهد شد.

وی گفت: بر این اساس اگر امکانات لازم فراهم شود، در صدد ایجاد مرکز اسناد و مدارک علمی حوزه هستیم که طرح اولیه آن تدوین شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عماد با اشاره به جزییات طرح مرکز اسناد و مدارک علمی حوزه افزود: در این طرح، کتابخانه‌های واحد‌های آموزشی، واحد‌های پژوهشی حوزه‌های علمیه، کتابخانه‌های استانی و کتابخانه های ملی حوزه های علمیه تاسیس خواهد شد.

وی تصریح کرد: واحدهای آموزشی حوزه علمیه به کتابخانه‌های سطوح 1، 2 ، 3 و کتابخانه‌های مراکز تخصصی حوزه‌های علمیه طبقه‌بندی شده‌اند که با حمایت جدی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه و دستگاه‌های ملی همچون شورای امور کتابخانه‌های کشور، و کتابخانه‌های ملی کشور اجرایی خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *