بسم الله الرحمن الرحیم

پژوهش بایستی هم برای رسیدن به اوج قلّه‌ی علم و ایجاد مرجعیّت علمی و هم باید برای حلّ مسائل جاری کشور باشد. مقام معظم رهبری

به گزارش روابط عمومي معاونت پژوهش حوزه‌هاي علميه؛ مرحله اول داوري آثار رسيده به دوازدهمين همايش كتاب سال حوزه پايان يافت. بنابراين گزارش، در مدت فراخوان دوازدهمين همايش، بيش از960 عنوان اثر بالغ بر 1250 جلد كتاب وپايان نامه از سوي نويسندگان و محققان حوزوي، به دبيرخانه همايش ارائه گرديد كه بيش از 868 عنوان اثر، حائز شرايط لازم براي شركت درهمايش تشخيص داده شدند.

دبير همايش كتاب سال حوزه در گفتگو با روابط عمومي معاونت پژوهش حوزه‌هاي علميه با ا علام اين خبر، در رابطه با نحوه داوري و شاخصه‌هاي ارزيابي آثار رسيده در مرحله اول اظهار داشت: در مرحله اول داوري، كتابهاي مرتبط با هر رشته علمي توسط يك گروه داوري تخصصي مورد ارزيابي اجمالي قرار مي‌گيرد و در صورت دارا بودن حداقل شرايط لازم بر اساس فرم‌هاي داوري، به مرحله دوم راه مي يابند.

حجت‌الاسلام والمسلمين مهدي حقي افزود: آثار رسيده به دبيرخانه همايش در 13 گروه تخصصي شامل؛ علوم قرآن و حديث، فلسفه و كلام، اخلاق و عرفان، تاريخ و سيره، فقه و اصول و حقوق، كتب مرجع، ادبيات، اقتصاد، دانش سياسي، علوم تربيتي و روانشناسي ، تصحيح و تحقيق، ترجمه و تكنولوژي آموزشي مورد ارزيابي قرار مي‌گيرد.

وي دررابطه با پايان نامه هاي حوزوي نيز اظهار داشت: از مجموع آثار رسيده  به دبيرخانه همايش ، 58 اثر،پايان نامه هاي سطح 4 حوزوي است كه مورد بررسي و ارزيابي قرار خواهدگرفت.

دبير همايش كتاب سال حوزه در بخش ديگري از گفتگو با روابط عمومي معاونت پژوهش حوزه‌هاي علميه افزود:دبيرخانه كتاب سال حوزه به منظور ارتقاء سطح اطمينان نسبت به دستيابي به آثار منتشر شده در سال 88، پس از پايان مهلت فراخوان، از طريق ارتباط با برخي نهادها و ارگانهاي دست اندركار امر كتاب از جمله؛ اتحاديه ناشران، خانه كتاب، ادارات كل فرهنگ و ارشاد اسلامي قم و تهران ، كتابخانه ملي و برخي كتابخانه‌هاي فعال،فيپا وكارشناسان ويژه كتاب، رأساً اقدام به اطلاع يابي از وضعيت آثار منتشر شده در سطح كشور و جمع‌آوري آثار نموده است كه با توجه به حجم كتب منتشر شده، اطلاع يابي از اينكه چه كتابهايي توسط حوزويان تأليف گرديده امري مشكل  ودامنه‌دار بوده است. وي تصريح كرد: كتبي كه دبيرخانه همايش كتاب سال حوزه از اين طريق جمع‌آوري مي‌نمايد نيز، در فرايند ارزيابي و داوري تفصيلي قرار مي گيرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *