بسم الله الرحمن الرحیم

پژوهش بایستی هم برای رسیدن به اوج قلّه‌ی علم و ایجاد مرجعیّت علمی و هم باید برای حلّ مسائل جاری کشور باشد. مقام معظم رهبری

به گزارش روابط عمومی معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه؛ مراسم تودیع مسؤول و معارفه مدیر اجرایی کتابخانه مرحوم آیت‌ا… حائری (ره)( مدرسه فیضیه)، روز 25 فروردین 89 با حضور جمعي از مسؤولان معاونت پژوهش، مسؤولان و کارکنان کتابخانه فیضیه و مهمانان مدعو برگزار شد.
در این مراسم معاون پژوهش حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه توسعه کیفی و کمی کتابخانه مدرسه علمیه فیضیه، رسالتی بر دوش تمامی علما و فضلای حوزوی است، گفت: برای اینکه بتوانیم نیازهای مختلف حوزوی را در امور پژوهشی برطرف سازیم، باید با دوراندیشی در توسعه این کتابخانه تلاش کنیم. وی افزود: لازم است زمینه را برای همکاری فرهیختگان حوزوی در ادامه فعالیت این کتابخانه فراهم آوریم تا لحظه‌ای فعالیت و توسعه آن متوقف نشود.
حجت‌الاسلام والمسلمین عماد اظهارداشت: علی‌رغم توسعه و تحول فراوان کتابخانه مدرسه فیضیه، اما نباید به این اندازه اکتفا نمود، بلکه این کتابخانه را باید در تراز کتابخانه‌های مهم ایران قرار داد.
در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین ستوده مسؤول پیشین کتابخانه نیز گزارشی از فعالیت‌ها و تلاش‌های صورت گرفته در زمینه توسعه و تجهیز این کتابخانه ارائه نمود.
در این مراسم با تقدیر از زحمات مسؤول پیشین کتابخانه مدرسه فیضیه، آقای حسن رجبیان که از سوی معاون پژوهش حوزه‌های علمیه به عنوان مدیر جدید این کتابخانه منصوب گردیده بود، معرفی شد.
مدیر اجرایی جدید کتابخانه مدرسه فیضیه نیز در این مراسم، خواستار حمایت معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه از فعالیت‌ها و برنامه‌های آتی این کتابخانه شد.
معاون پژوهش حوزه هاي علميه در حكم انتصاب مدير اجرايي كتابخانه فيضيه بر انجام و پیگیری مطالعات مرتبط با توسعه همه‌جانبه کتابخانه، ناظر به نیازهای حوزه‌های علمیه و بویژه حوزه مقدسه علمیه قم با رویکردآینده‌نگرانه؛ بهره‌گیری از امکانات موجود و افزایش بهره‌وری، زمینه‌سازی و تأمین امکانات تازه در راستای ارائه خدمات استاندارد کتابداری و اطلاع‌رسانی علمی به عموم طلاب، فضلا و پژوهشگران حوزه؛ غنی‌سازی، روزآمدسازی و پاسخگوسازی کتابخانه در زمینه منابع و مدارک علمی؛ بهره‌گیری در حد امکان از فناوری‌های نو در امر اطلاع‌رسانی علمی و مدرک آرائی؛ پاسخگویی به نیازهای نوپدید از طریق مجموعه‌سازی‌های علمی، ارتقاء کتابخانه پایان‌نامه‌ها و کتابخانه دیجیتال و فراهم آوردن امکان دسترسی به بانک‌های جامع و تخصصی علمی – اطلاع‌رسانی پژوهشی ونيزساماندهی امور مربوط به نیروی انسانی، برنامه‌ریزی انجام امور مرتبط با دانش افزایی و ارتقاء سطح کارکنان تاكيد نموده است .

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *