بسم الله الرحمن الرحیم

پژوهش بایستی هم برای رسیدن به اوج قلّه‌ی علم و ایجاد مرجعیّت علمی و هم باید برای حلّ مسائل جاری کشور باشد. مقام معظم رهبری

به گزارش روابط عمومي معاونت پژوهش حوزههاي علميه؛ صبح روز پنجشنبه پنجم اسفندماه سال 89 جمع كثيري ازفرهيختگان، مديران و پژوهشگران جوان حوزه در سالن همايشهاي مركز جهاني علوم اهلبيت قم گردهم آمدند تا مراسم باشكوه تقدير و تجليل از برگزيدگان سومين دوره جشنواره علامه حلي را برگزار كنند.
سخنران ويژه اين مراسم آيتا… العظمي جعفر سبحاني بودند كه با اشاره به امكانات مناسب امروز حوزههاي علميه اظهار داشتند : طلاب جوان پژوهشگر، بايد قدردان شرايط مناسب حوزه باشند. ايشان ضمن تقدير از مديريت حوزه و برگزار كنندگان اين جشنواره و پژوهشگران جوان حوزه اظهار داشتند: بيشك اين جشنواره قدم بسيار خوبي در راستاي اعتلاي فرهنگ و دانش حوزه برداشته است و به همين خاطر نيز بايد استمرار داشته باشد.
ايشان همچنين با تأكيد بر اينكه بايد ابزار و امكانات لازم در اختيار پژوهشگران جوان حوزه قرار گيرد، خاطرنشان كردند: حوزه علميه قم كه در حال حاظر داراي امكانات خوبي است. بايد بيش از پيش به عرصه پژوهش در فعاليتهاي خود عنايت داشته باشد تا از اين طريق طلاب جوان خوشفكر و پژوهشگر بتوانند با كارهاي پژوهشي براي نيازها و مشكلات روز چارهاي بيانديشند.
در سومين جشنواره علامه حلي، مدير حوزه علميه قم در پيامي با اشاره به رشد 100 درصدي جشنواره علامه حلي، اين جشنواره را يكي از بهترين جلوهگاه هاي آينده علمي حوزه و در نهايت راه روشن جهان اسلام است .
آيتا… مقتدايي در اين پيام كه همزمان با برگزاري جشنواره استاني علامه حلي در تهران و در آستانه برگزاري مراسم ويژه آن در قم صادر گرديد از همه طلاب خواهر و برادر، مديران و اساتيد، مسئولان حوزوي، معاونت پژوهش حوزههاي علميه خواهران و برادران و دبير جشنواره علامه حلي و دستاندركاران جشنواره تقدير و تشكر نموده است.
در سومين جشنواره علامه حلي، معاون پژوهش حوزههاي علميه در سخناني با تأكيد بر لزوم داشتن نگاه روشن و بينش درست از سوي پژوهشگر اظهار داشت: توجه مستمر به مأموريت نظام علمي حوزههاي علميه و نيز آگاهي جامع و فراگير به مختصات جغرافيايي در پهنه علم دو ضرورت مهم است كه پژوهشگران حوزوي بايد به آنها توجه كامل داشته باشند . حجتالاسلام والمسلمين عماد با اشاره به لزوم برخورداري از نگاه آيندهنگر و آيندهساز در پژوهشهاي حوزوي تصريح كرد: تجربه سه دوره جشنواره علامه حلي نشان داده مدارسي كه به امر پژوهش اهتمام داشتهاند در كار خود بسيار موفقتر بودهاند.
در ادامه مراسم سومين دوره جشنواره علامه حلي معاون پژوهش حوزه علميه خواهران در سخناني، درخشش و موفقيت چشمگير بانوان طلبه در عرصههاي پژوهشي به ويژه جشنواره علامه حلي را مورد توجه قرار داد.
در اين مراسم، دبير سومين جشنواره علامه حلي گزارشي از روند برگزاري جشنواره و ارزيابي آثار رسيده به دبيرخانه ارائه نمود وبه بيان تفاوت هاي اين دوره با دورههاي پيش از جمله؛ برگزاري جشنواره به صورت استاني در اصفهان، تهران و خراسان اشاره نمود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *