بسم الله الرحمن الرحیم

پژوهش بایستی هم برای رسیدن به اوج قلّه‌ی علم و ایجاد مرجعیّت علمی و هم باید برای حلّ مسائل جاری کشور باشد. مقام معظم رهبری

  • خانه
  • |
  • اخبار معاونت
  • |
  • مراسم تقدير از برگزيدگان دوازدهمين دوره همايش كتاب سال حوزه برگزار شد
به گزارش روابط عمومي معاونت پژوهش حوزههاي علميه؛ روز 28 بهمن 89، سالن همايشهاي مركز جهاني علوم  اهلبيت قم، شاهد برگزاري باشكوه دوازدهمين همايش كتاب سال حوزه بود كه با  حضور علماء، فرهيختگان، پژوهشگران و مديران علمي حوزه از برگزيدگان اين دوره همايش تقدير و تجليل به عمل آمد.
در  اين همايش حضرت آيتا… جوادي آملي در سخناني با تأكيد بر استفاده حوزه از فرصتهاي ايجاد شده در سطح جهان در جهت گسترش علوم اسلامي فرمودند: وظيفه ما در اعتلاي اين دانشهاي اسلامي آن است كه يا حرف تازهاي بيان كنيم و يا طوري زندگي كنيم كه بتوانيم جاودانه باشيم.
آيتا… مقتدايي مدير حوزههاي علميه نيز با اشاره به اينكه تجليل از مؤلفان وظيفه حوزه علميه است، آن را عاملي براي ايجاد انگيزه بين حوزويان دانست و گفت: همايش كتاب سال حوزه بهترين روش براي تشويق اهل كمال، محققان و پژوهشگران حوزوي است. ايشان رشد 30 درصدي آثار رسيده به همايش در دوره جاري نسبت به دوره يازدهم را مورد توجه قرار داد و با اشاره به عنايت ويژه رهبر معظم انقلاب به آثار پژوهشي و علمي حوزويان افزود: ايشان در سفر به قم يك روز و نيم وقتت خود را براي ديدن آثار پژوهشي حوزويان اختصاص دادند و اين حجم،آثار براي ايشان تعجبآور بود.
در اين همايش معاون پژوهش حوزههاي علميه  نيز در سخناني با بيان اينكه ما هنوز در نظام علمي و بينالمللي جايگاه علمي خود را به درستي پيدا نكردهايم به وظايف حوزه در عرصه توليد علم در جهان اشاره نمود و اظهار داشت: تأثيرگذاري در عرصه مديريت علم و جهت بخشي به دانشهاي توليد شده در جهان، حركت به سمت دستيابي و رسيدن به جايگاه مناسب در نظام علمي و بينالمللي و پاسخ به نيازهاي جامعه و جهان از جمله وظايف حوزه است كه بايد به اين مطلوب دست يابد .
در  ادامه، دبير همايش كتاب سال حوزه گزارشي از كميت و كيفيت آثار رسيده به دوازدهمين همايش كتاب سال حوزه و نيز فرايند داوري آثار رسيده و گزينش آثار برتر ارائه نمود. در  اين همايش از چهرههاي برتر حوزه در عرصه پژوهش و نويسندگي تجليل و تقدير به عمل آمد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *