بسم الله الرحمن الرحیم

پژوهش، مقاومت و مسئله فلسطین

برگزاری ۳۰ نشست علمی در نمایشگاه دستاوردهای علمی مراکز پژوهشی حوزوی

حجت الاسلام والمسلمین هادی منش اعلام کرد: بیش از ۳۰ نشست در نمایشگاه کتاب و دستاوردهای علمی مراکز پژوهشی حوزوی برگزار می گردد و این نشست ها باعث می شود سطح علمی نمایشگاه ارتقا پیدا کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالفضل هادی منش مدیر مطالعات و برنامه ریزی پژوهشی معاونت پژوهش حوزه های علمیه کشور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در حاشیه نمایشگاه کتاب و دستاوردهای علمی مراکز پژوهشی حوزوی در مجتمع امام خمینی(ره) قم گفت: کار ما در این بخش مطالعات و برنامه ریزی پژوهشی بیشتر در عرصه راهبری پژوهش و تنظیم آیین نامه ها، اساس نامه ها و کلیه نظام های مربوط به پژوهش است.

ببینید:

تصاویر حال و هوای اولین روز نمایشگاه کتاب و دستاوردهای علمی مراکز پژوهشی حوزوی

وی گفت: در نمایشگاه کتاب و دستاوردهای علمی مراکز پژوهشی حوزوی ۳۰ عنوان کتاب عرضه کردیم که ۲۵ عنوان آن جدید است و در ایام نمایشگاه رونمایی می شود.

کتاب و دستاوردهای علمی مراکز پژوهشی حوزوی خاطرنشان کرد: نمایشگاه با وجود وقفه سه ساله به خاطر کرونا با استقبال چشمگیر مراکز پژوهشی همراه است و ما نیز به خاطر کمبود احتمالی فضای نمایشگاهی و جاگذاری غرفه ها اعتذاری داریم.

وی با اشاره به استقبال بازدیدکنندگان از نمایشگاه گفت: یکی از چالش هایی که در ایام برگزاری نمایشگاه داریم همزمانی آن با ایام امتحانات است و شاید این باعث شود تا حدودی بخش بازدید عمومی کمتر شود اما خوشبختانه استقبال نخبگان و اساتید و پژوهشگران خوب بوده است. ما از عموم نخبگان، اعضای هیئت علمی و کلیه پژوهشگران حوزه و دانشگاه برای بازدید از این نمایشگاه دعوت به عمل آورده ایم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین هادی منش برگزاری نشست‌های تخصصی را از نقاط قوت نمایشگاه دانست و ابراز داشت: بیش از ۳۰ نشست در نمایشگاه کتاب و دستاوردهای علمی مراکز پژوهشی حوزوی برگزار می گردد و این نشست ها باعث می شود سطح علمی نمایشگاه ارتقا پیدا کند.

وی اظهار کرد: برخی اوقات احساس می شود نمایشگاه ها صرفا برای عرضه آثار است اما باید گفت برگزاری این گونه نمایشگاه ها جدای از ایجاد فضای رقابتی باعث هم افزایی نیز می‌شود؛ اگر این نمایشگاه ها نباشد هماهنگی و رقابت سالم ایجاد نمی شود.

مدیر مطالعات و برنامه ریزی پژوهشی معاونت پژوهش حوزه های علمیه کشور ادامه داد: برگزاری نمایشگاه باعث می شود مراکز علمی و پژوهشی آثار همدیگر را ببینند و از طرفی نیز باعث ارائه خدمات خوبی به بازدیدکنندگان در انتخاب موضوعات و مقالات شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین هادی منش در مورد فعالیت های غرفه معاونت پژوهش حوزه نیز گفت: در این غرفه با رونمایی از “آثار نیازسنجی اولویت های پژوهشی در استان ها” اولویت های پژوهشی دانش های مختلف عرضه و موضوعات جدید پژوهشی را برای طلاب به ارمغان می آورد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *