بسم الله الرحمن الرحیم

پژوهش بایستی هم برای رسیدن به اوج قلّه‌ی علم و ایجاد مرجعیّت علمی و هم باید برای حلّ مسائل جاری کشور باشد. مقام معظم رهبری

به گزارش اداره اطلاع رسانی معاونت پژوهش حوزه به نقل از خبرگزاری حوزه، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری،  در دیدار کاروان «زیر سایه خورشید» خادمین حرم رضوی، به تبیین اهمیت و جایگاه محبت اهل بیت(ع) در اسلام پرداخت.

مدیر حوزه های علمیه با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص)، ابراز داشت: نبی مکرم اسلام(ص)فرمودند “برای هرچیزی پایه و اساسی وجود دارد و اساس و پایه اسلام نیز محبت ما اهل بیت است” و باز در روایت دیگری آمده است که “حب ما اهل بیت باعث آمرزش گناهان و افزایش حسنات در پرونده اعمال می شود”؛ بنابراین باید همه ما باید در درجه اول اهل بیت(ع)را بشناسیم و نسبت به آنان معرفت پیدا کنیم و از آنان اطاعت کرده و در نهایت نیز با تمام وجود به این بزرگواران عشق بورزیم.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان این که محبت و معرفت نسبت به اهل بیت(ع) باید دوطرفه باشد، خاطرنشان ساخت: کاری کنیم حضرات معصومین(ع) نیز ما را بشناسند و جزء محبین و شیعیان واقعی خود به حساب آورند، برای این کار باید تمام زوایای زندگیمان بوی خدایی بدهد.

آیت الله حسینی بوشهری تاکید کرد: باید بدانیم که براساس تاکید قرآن کریم، اهل بیت(ع) شاهد اعمال و رفتار ما هستند، لذا باید تمام تلاشمان این باشد که محبت آنان را به خود جلب کنیم، البته این کار نباید شعاری و صرف ادعا باشد.

معاون جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه خطاب به خادمین حرم مطهر رضوی، گفت: شما خدام در اوج پادشاهی قرار دارید، قدرخود را بدانید وآگاه باشید که اهل بیت(ع) به همه ما و شما عنایت دارند و نوکری این آستان بی پاسخ نخواهد ماند.

مدیرحوزه های علمیه به پرچم متبرک حرم مطهر رضوی که خادمان بارگاه علی بن موسی الرضا(ع) آن را با خود به قم آورده اند، اشاره کرد و گفت: این پرچم پیام دارد و پیام آن، پراکنده کردن عطر محبت اهل بیت(ع) در قلوب تک تک مردم است. اگر شهر به شهر و روستا به روستا با این پیام حرکت کنید، خواهید دید که دلها به سوی حرم مطهر رضوی سرازیر می شود و مردم شیفته محبت و دلداده اهل بیت(ع)خواهند شد.

در ابتدای این دیدار، حجت الاسلام والمسلمین مرتضی دهشت، روحانی کاروان «زیر سایه خورشید» ،گزارشی از برنامه های سفیران بارگاه رضوی ارائه داد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *