بسم الله الرحمن الرحیم

پژوهش بایستی هم برای رسیدن به اوج قلّه‌ی علم و ایجاد مرجعیّت علمی و هم باید برای حلّ مسائل جاری کشور باشد. مقام معظم رهبری

  • خانه
  • |
  • اخبار معاونت
  • |
  • مدیر امور پایان‌نامه‌های دانشگاه قرآن و حدیث بیش از 1100 پایان‌نامه در زمینه قرآن و حدیث تدوین شده است

به گزارش اداره اطلاع رسانی معاونت پژوهش حوزه به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دارالحدیث، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا سبحانی‌نیا روز چهارشنبه ۲ مهرماه در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه قرآن و حدیث که در تالار علامه مجلسی این دانشگاه با حضور دانشجویان جدید الورود برگزار شد با اشاره به معاونت پژوهشی دانشگاه قرآن و حدیث اظهار کرد: این معاونت از سه بخش مدیریت پژوهش، پایان‌نامه‌ها و کتابخانه و اطلاعات تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه تدوین پایان‌نامه‌ها از سال ۸۴ تا کنون در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا شروع شده است، گفت: تاکنون بیش از هزار و ۱۰۰ پایان‌نامه دفاع شده است و اکنون بیش از ۷۰۰ پایان‌نامه کارشناسی ارشد و دکترا در مرحله تدوین است و مراحل پایانی را پشت سر می‌گذراند.

مدیر امور پایان‌نامه‌های دانشگاه قرآن و حدیث به دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد تذکر داد تا تدوین پایان‌نامه‌های خود را از نیم سال اول شروع کنند. وی با اشاره به اهمیت و جایگاه کتابخانه دانشگاه قرآن و حدیث گفت: ۳۵ هزار عنوان کتاب در قالب ۵۸ هزار جلد در مباحث تخصصی قرآن، تفسیر، حدیث، تاریخ فقه و اصول و رجال مجموعه کم‌نظیری از گنجینه علمی را در خود جای داده است.

سبحانی‌نیا خاطرنشان کرد: نزدیک به ۲۰۰ عنوان نشریه تخصصی، پژوهشی و ترویجی همراه با بانکی از نسخه‌های قدیمی به علاوه ۲ هزار و ۵۰۰ عنوان پایان‌نامه در این کتابخانه جمع‌آوری شده است.

حجت‌الاسلام هادی کمال عزت، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه قرآن و حدیث نیز در این مراسم تصریح کرد: سنوات تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد چهار ترم تحصیلی و مقطع دکترا هفت ترم است و اگر میزان سنوات بیشتر شود، متحمل هزینه می‌شوند.

وی یادآور شد: در معاونت فرهنگی خدمت‌رسان تشکل‌های دانشجویی و انجمن‌ها هستیم تا هدف و نقش فرهنگی معاونت فرهنگی را تسهیل کنند. معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه قرآن و حدیث عنوان کرد: خدمات مدیریت دانشجویی شامل مشاوره، ‌سلامت و پیگیری برنامه‌های ورزشی است.

در پایان این مراسم دانشجویان سئوالات خود را در زمینه مسائل آموزشی مطرح کردند و مسئولان دانشگاه به پرسش‌های آنها پاسخ دادند.

دانشگاه قرآن و حدیث در موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث قم، تنها مرکز تخصصی علوم حدیث در جهان تشیع است و آیت‌الله ری‌شهری ریاست آن را به عهده دارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *