بسم الله الرحمن الرحیم

پژوهش بایستی هم برای رسیدن به اوج قلّه‌ی علم و ایجاد مرجعیّت علمی و هم باید برای حلّ مسائل جاری کشور باشد. مقام معظم رهبری

به گزارش خبرگزاری حوزه، حضرت آیت‌الله نوری همدانی، پیش از ظهر امروز در دیدار حجت الاسلام والمسلمین عماد، معاون پژوهش حوزه‌های علمیه کشور و مدیران این معاونت، پژوهش را امری مقدسی و ضروری دانستند و گفتند: فعالیت پژوهشی در حوزه، امری مهم و مقدس است؛ چرا که معتقدیم که اسلام پاسخ‌گوی تمام نیازهای مردم در تمام زمان‌ها است و پژوهش زمینه ساز تحقق این مهم است.

ایشان با اشاره به لزوم تربیت طلاب توانمند، تاکید کردند: حوزه باید تمام اهتمام خود را در زمینه تربیت طلاب و فضلای برجسته به کار ببندد تا افرادی تربیت شود که بتوانند جایگزین بزرگان حوزه شوند.

این مرجع تقلید، تلاش و دقت علمی را از ضروریات امروز حوزه‌های علمیه برشمردند و تصریح کردند: نظم و انضباط و قائل شدن امتیاز برای برخی افراد مستعد، امری مهم است که حوزه باید به آن توجه داشته باشد.

حضرت آیت‌الله نوری‌همدانی در ادامه با اشاره به تفاوت مکتب انقلابی اروپا و کشورهای مسلمان منطقه، خاطر نشان کردند: انگیزه اروپایی ها برای انقلاب و قیام علیه رژیم، امور اقتصادی و انگیزه کشورهای مسلمان منطقه، مشکلات سیاسی است.

معظم له در پایان بر ضرورت هوشیاری مسئولان کشور در برابر دنیای استکبار تأکید کرده و یادآور شدند: امروز دنیای غرب تمام اهتمام خود را برای از بین بردن مکتب شیعه و اهل بیت(ع) به کار بسته‏ لذا، باید مسئولان سیاسی و فرهنگی با هوشیاری در مقابل آنان بایستند.

در ابتدای این دیدار، حجت الاسلام والمسلمین عماد، معاون پژوهش حوزه های علمیه، آموزش پژوهش محور را از ضرورت‌های حوزه ذکر کرد و گفت: برنامه ریزی برای پژوهش، نیاز جامعه جهانی را در زمینه امور وحیانی و ترویج اسلام مرتفع می‏کند.

وی، نزدیک به 80 درصد نشریات کشور را مرتبط با حوزه و حوزویان معرفی کرد و ابراز داشت: معاونت پژوهش حوزه نسبت به پیگیری مطالبات رهبر معظم انقلاب در زمینه های علمی از حوزه اهتمام ویژه ای دارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *