بسم الله الرحمن الرحیم

پژوهش بایستی هم برای رسیدن به اوج قلّه‌ی علم و ایجاد مرجعیّت علمی و هم باید برای حلّ مسائل جاری کشور باشد. مقام معظم رهبری

به گزارش اداره اطلاع رسانی معاونت پژوهش حوزه های علمیه، حجت الاسلام و المسلمین عباسی در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه، ضمن گرامیداشت هفته پژوهش و نیز 27 آذرماه سالروز  شهادت آیت‌الله مفتح، به عنوان روز وحدت حوزه و دانشگاه ، ابراز داشت: مهم ترین اقدامی که برای وحدت حوزه و دانشگاه در برهه کنونی لازم است، تلاش برای توسعه و تعمیق فعالیت‌های علمی مشترک میان آن ها و همچنین بهره‌گیری از ظرفیت های موجود در این باره است.

وی همچنین افزود: به لطف الهی طی سی و چند سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، در این زمینه اتفاقات خوبی افتاده به ویژه در رابطه با علوم انسانی و کارهای پژوهشی ، اقدامات ارزنده ای صورت گرفته، اما نباید صرفاً به همین میزان اکتفا کرد.

این محقق و پژوهشگر حوزوی خاطرنشان کرد: در حال حاضر مراکز و پژوهشگاه‌های متعددی با صبغه حوزوی در قم و دیگر شهرها به فعالیت های علمی و پژوهشی مشغول هستند که از دستآوردهای آن ها دانشگاهیان نیز بهره‌مند می شوند.

وی تاکید کرد: لازمه تولید تولید علوم انسانی با نگاه بومی و اسلامی، تقویت همین فعالیت های علمی و پژوهشی مشترک میان حوزه و دانشگاه است.

حجت‌الاسلام و المسلمین عباسی همچنین گفت: ظرفیت‌های عظیمی در حوزه  های علمیه در راستای اسلامی سازی علوم انسانی وجود دارد و این ایام، بستر خوبی برای تقویت چنین ارتباطات و تعاملاتی است

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *