بسم الله الرحمن الرحیم

پژوهش بایستی هم برای رسیدن به اوج قلّه‌ی علم و ایجاد مرجعیّت علمی و هم باید برای حلّ مسائل جاری کشور باشد. مقام معظم رهبری

به گزارش روابط عمومي معاونت پژوهش حوزه‌هاي علميه؛ با تشکيل نخستين لجنه علمي؛ فرايند راه‌اندازي لجنه‌هاي علمي در موضوعات و گروه دانش‌هاي مختلف آغاز گرديده است.
 مسئول اداره محصولات پژوهشي معاونت پژوهش حوز‌هاي علميه با اشاره به حمايت معاونت پژوهش از راه‌اندازي لجنه‌هاي علمي در موضوعات علمي در گفتگو با روابط عمومي اين معاونت گفت: با تشکيل لجنه‌هاي علمي، فضايي مناسب جهت طرح مباحث مورد نياز علمي و اولويت‌دار در چارچوب قواعد و استانداردهاي علمي فراهم مي‌گردد که انتشار خروجي‌ها و نتايج اين مباحث، ثمرات بسياري براي جامعه علمي خواهد داشت.
حجت‌الاسلام والمسلمين حقي افزود: معاونت پژوهش حوزه، امکانات فيزيکي و پشتيباني از جمله مکان، ضبط و پياده‌سازي  و انتشار مکتوب مباحث را در اختيار لجنه‌هاي علمي قرار خواهد  داد. وي  تصريح کرد: در حال حاضر به شکل آزمايشي لجنه‌اي  در دانش فقه و اصول در حال تشکيل است و در 9 رشته علمي ديگر از جمله: فقه و دانش‌هاي وابسته، کلام، فلسفه، تفسير و علوم قرآن، حديث و علوم وابسته ، ادبيات، تاريخ، سيره و اخلاق زمينه تشکيل لجنه‌ها پيش‌بيني و فراهم گرديده است.
مسئول اداره محصولات پژوهشي در زمينه شرايط تشکيل لجنه‌هاي علمي گفت: براي تشکيل يک لجنه علمي 3 نفر از فضلا و محققان و اساتيدي که حداقل داراي 20 سال سابقه علمي مفيد باشند مي‌توانند اقدام و درخواست نمايند. هر يک از لجنه‌هاي علمي، اعضاء خود را رأسا انتخاب مي‌نمايند و به طرح مباحث علمي در درون لجنه مي‌پردازند. وي افزود: تشکيل لجنه‌هاي علمي، زمينه و زير ساختي براي توسعه و رونق کرسي‌هاي نظريه پردازي در حوزه خواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *