بسم الله الرحمن الرحیم

پژوهش بایستی هم برای رسیدن به اوج قلّه‌ی علم و ایجاد مرجعیّت علمی و هم باید برای حلّ مسائل جاری کشور باشد. مقام معظم رهبری

به گزارش اداره اطلاع رسانی معاونت پژوهش حوزه های علمیه؛ این معاونت با همکاری معاونت پژوهش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران در راستای گسترش فرهنگ پژوهش و تقدیر از پژوهشگران حوزه‌های علمیه سراسر کشور، نهمین جشنواره علامه حلی(ره) را برگزار می‌کند.

بنا بر این گزارش، طلاب حوزه‌های علمیه برادران و خواهران سراسر کشور تا روز چهارشنبه پانزدهم دی‌ماه 1395 فرصت دارند پس از ثبت‌نام، آثار پژوهشی خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

«مهدویت ؛ فرصت‏ها و آسیب‏ها» برای همه شرک‌کنندگان و «بایسته‏ های حوزه انقلابی» ویژه طلاب پایه هفت و بالاتر، موضوعات بخش ویژه این دوره از جشنواره علامه حلی می‌باشند.

لازم به ذکر است، طلاب استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، اصفهان، البرز، بوشهر، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان، خوزستان، سمنان، فارس، قزوین، قم، کرمان، گلستان و مازندران، همدان و یزد می‌بایست پس از ثبت‌نام اینترنتی، آثار پژوهشی خود را به همراه پرینت فرم ثبت‌‏نام اینترنتی به دبیرخانه‌های استانی جشنواره در استان‌های متبوع خود و طلاب سایر استان‌ها به دبیرخانه مرکزی جشنواره به آدرس: «قم، صندوق پستی 185-37165 (دبیرخانه جشنواره علامه حلی)» ارسال نمایند.

همچنین آثار علمی باید با محتوای پژوهش، تألیف، تصحیح و ترجمه و در قالب مقاله، کتاب، تحقیق پایانی و پایان‌نامه باشد.

گروه‌های علمی پژوهش، در این دوره از جشنواره عبارتند از: تفسیر و علوم قرآنی، علوم حدیث و درایه، کلام، اخلاق و تربیت، فقه و حقوق اسلامی، فلسفه و منطق، اصول فقه، تاریخ اسلام و تشیع، ادبیات، علوم انسانی (مرتبط با حوزه دین).

حداکثر سن شرکت‌کنندگان در نهمین جشنواره علامه حلی(ره)، 40 سال می‌باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *