بسم الله الرحمن الرحیم

پژوهش بایستی هم برای رسیدن به اوج قلّه‌ی علم و ایجاد مرجعیّت علمی و هم باید برای حلّ مسائل جاری کشور باشد. مقام معظم رهبری

به گزارش مرکز خبر حوزه، مدیر حوزه‌های علمیه در نخستین اجلاسیه سراسری معاونان و فعالان پژوهشی  مدارس علمیه سراسر کشور که در مدرسه معصومیه برگزار شد، اظهار داشت: باید با معرفی جایگاه پژوهش، به طلاب و اساتید، راه تحقیق و پژوهش را برای طلاب نخبه و با استعداد  باز کرد و آنان را در این راستا تشویق نمود.

وی به وظایف معاونت پژوهشی حوزه اشاره کرد و افزود: این معاونت باید بطور مستقیم با معاونین پژوهشی مدارس علمیه سراسر کشور در ارتباط باشد و از نزدیک بر نحو اجرا و کیفیت پژوهش‌های طلاب نظارت نماید.

آیت‌الله مقتدایی عنوان کرد: حضور معاونان پژوهشی در مدارس، شناسایی پژوهشگران برتر در مدارس، استعداد سنجی و آموزش مباحث پژوهش از امور مهم در جهت ارتقا و گسترش فرهنگ پژوهش در حوزه است.

مدیر حوزه های علمیه ادامه داد: باید  پژوهشگران را در راستای ارتقای پژوهش‌های ارزشمند و مورد نیاز جامعه راهنمایی کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با ابراز رضایت از فعالیت های معاونت پژوهش حوزه علمیه، بیان داشت: این معاونت با جدیت تمام تلاش می کند و هدف ما این است که امر پژوهش در حوزه، تقویت و گسترش یابد.

مدیر حوزه های علمیه در ادامه بیان داشت: نباید امر پژوهش در مدارس متروک و مطرود بماند، بلکه باید طلاب را برای ورود به این عرصه تشویق و ترغیب کرد.

وی افزود: استعداد های زیادی در حوزه نهفته است که باید با راهنمایی و هدایت اساتید، این استعداد ها شکوفا شوند تا پژوهشگرانی موثر و نقش آفرین داشته باشیم.

آیت الله مقتدایی در پایان یادآور شد: اگر بخواهیم طلاب در حوزه به نحوی تربیت شوند که با معارف اهل بیت (ع) آشنا باشند و بتوانند در برابر شبهات بایستند، تحقق این امر در گرو آموزش پژوهش‌محور است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *