بسم الله الرحمن الرحیم

پژوهش بایستی هم برای رسیدن به اوج قلّه‌ی علم و ایجاد مرجعیّت علمی و هم باید برای حلّ مسائل جاری کشور باشد. مقام معظم رهبری

به گزارش روابط عمومی معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه؛ پایان‌نامه‌های سطح 4 حوزه در قالب نظام جامع ساماندهی پایان‌نامه‌های حوزوی، مورد حمایت معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه قرار می‌گیرند.
مدیرکل امورپژوهشی این معاونت با اعلام این خبر افزود: ازاين پس پایان‌نامه‌های سطح 4 حوزه با موضوعات علمی مورد نیاز جامعه و همچنین پایان‌نامه‌های ممتازي که موضوعاتشان به تصویب و نظارت علمی معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه برسد، در سه مرحله؛‌ نگارش، پس از دفاع و انتشار، مورد حمایت مالی قرار خواهند گرفت.
حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی اظهارداشت: در حال حاضر برنامه‌ریزی ونظارت بر پایان‌نامه‌های سطح 4 حوزوی، ازمرحله اخذ موضوع تا مرحله دفاع، برعهده معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه قرارگرفته و نظام جامع ساماندهی وحمايت ازپايان نامه هاي سطح 4 حوزوي درحال طراحي است. در اين طرح، علاوه برحمايت هاي مالی، حمایت‌های حقوقی ومعنوی نیز ازنويسندگان صورت می‌پذیرد و درآينده نزديك، چكيده هر يك از پایان‌نامه‌های دفاع شده، درقالب يك مقاله توسط نویسندگان آنان تهیه و در نشریه علمی ويژه اي که به همین منظور منتشر خواهد شد، چاپ می‌گردد و امتیاز این آثار نیز متعلق به خود نویسندگان و به نام آنان خواهد بود.
وی تصریح کرد: هم اکنون برنامه‌ریزی برای حمایت مالی از پایان‌نامه‌های سطح 4 حوزه که در سال تحصیلی 89- 88 دفاع شده، صورت گرفته و معاونت پژوهش حوزه‌ هاي علميه آمادگی دارد با همکاری معاونت آموزش حوزه پایان‌نامه‌های دفاع شده در سال تحصیلی 88- 87 را نیز تحت برنامه حمایتی قرار دهد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *