بسم الله الرحمن الرحیم

پژوهش بایستی هم برای رسیدن به اوج قلّه‌ی علم و ایجاد مرجعیّت علمی و هم باید برای حلّ مسائل جاری کشور باشد. مقام معظم رهبری

به گزارش اداره اطلاع رسانی معاونت پژوهش حوزه به نقل از خبرگزاری رسا، معاونت آموزش حوزه علمیه استان قم، ضوابط و شرایط دومین دوره مسابقات علمی طلاب سطح یک، سطح عالی و شاغلین دروس خارج حوزه را اعلام کرد.

براساس این گزارش، مسابقات در سه مرحله (پایه‌ای، مقطعی و موضوعی) با اهداف ایجاد رقابت سالم علمی، افزایش شور ونشاط علمی، زمینه سازی جهت شکوفایی استعداد‌ها، شناسایی استعدادهای بر‌تر و حمایتهای ویژه معنوی، علمی و مادی در قم برگزار می‌شود.

این گزارش حاکی است، معاونت آموزش حوزه علمیه در خصوص شرایط ثبت نام در این مسابقات اعلام کرد: طلابی که تا قبل از سال تحصیلی 94-93 تمامی مواد درسی پایه‌های قبلی را تکمیل کرده و قبول شده‌اند، چنانچه معدل کتبی آخرین پایه آنان در سال تحصیلی گذشته در سطح یک به 16 و در سطح عالی به 15 رسیده باشد مجاز به ثبت نام می‌باشند.

این گزارش می‌افزاید، نام نویسی در این دوره‌ها از 24 آبان ماه تا 6 آذر ماه اعلام شده است که طلاب می‌توانند برای شرکت در این دوره مسابقات به سایت معاونت آموزش حوزه به نشانی http://amoozesh.howzeh.org/loginstudent.aspx مراجعه کنند.

معاونت آموزش حوزه علمیه استان قم اعلام کرد: عناوین، منابع و محدوده درسی در هر یک از مراحل مسابقات در سطح یک طبق آئین نامه آموزشی سال تحصیلی 93-92 و در سطح عالی مطابق کل محدوده دروس طرح قدیم است.

این گزارش تاکید کرده است: ملاک تعیین برگزیدگان درآزمون مرحله اول، کسب حداقل 60 درصد امتیاز برای پایه‌های سطح یک و 50 درصد امتیاز برای پایه‌های سطح عالی است.

این گزارش می‌افزاید، ملاک تعیین برگزیدگان آزمون مرحله دوم، کسب حداقل 75 درصد امتیاز در مقطع یک و دو و 70درصد امتیاز در مقطع سه و چهار و موفقیت در مصاحبه علمی است.

مدیریت حوزه علمیه استان قم به ازاء هر 50 نفر شرکت کننده در مرحله دوم، برای هر یک از موضوعات (ادبیات، فقه و اصول، علوم عقلی و علوم نقلی) یک نفر را به عنوان بر‌تر انتخاب و جهت شرکت در مرحله سوم (کشوری) معرفی می‌کند.

این گزارش حاکی است، طلاب برگزیده مرحله دوم، فقط مجاز به انتخاب یک موضوع برای مرحله سوم (کشوری) خواهند بود. ملاک تعیین برگزیدگان در آزمون مرحله سوم (کشوری)، کسب حداقل 80 درصد امتیاز است. حضور طلاب برگزیده برای مرحله سوم (کشوری)، در اردوی تابستانه الزامی است.

شایان ذکر است، طلاب سفیران هدایت تحت پوشش استان قم جهت کسب اطلاع از نحوه برگزاری مسابقات علمی به مدرسه محل تحصیل خود مراجعه کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *