بسم الله الرحمن الرحیم

پژوهش بایستی هم برای رسیدن به اوج قلّه‌ی علم و ایجاد مرجعیّت علمی و هم باید برای حلّ مسائل جاری کشور باشد. مقام معظم رهبری

ششمین نشست هم‌اندیشی معاونان پژوهش مراکز تخصصی و مؤسسات آموزش عالی، سه‌شنبه 15 بهمن ماه 1398، در مؤسسه دارالإعلام لمدرسة اهل البیت «علیهم السلام» برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین مازنی، ضمن تبریک دهه فجر، به چهل سال پیشینه با عظمت انقلاب اسلامی اشاره کردند و نقش رهبری امام راحل، مقام معظم رهبری، مردم و حوزه‌های علمیه را در این سالها بی بدیل دانستند. ایشان در ادامه به تشریح جایگاه مراکز تخصصی در نقش آفرینی حوزه‌های علمیه در گام دوم انقلاب پرداختند. نقش آفرینی مراکز تخصصی مبتنی بر توجه به دو نکته اساسی است: حفظ وحدت کلمه و تمرکز متخصصانه بر رصد و پاسخ شبهات مرتبط با انقلاب، نظام و قیام شیعه. حفظ وحدت کلمه از توجه به اشتراکات نیروهای وفادار به انقلاب حاصل می‌شود که موجب دلگرمی و کاهش اختلافات درونی نظام خواهد شد و فراوانی شبهات در خصوص انقلاب، نظام اسلامی و قیام شیعی، موجب توجه به نقش تخصصی حوزه‌های علمیه در این برهه تاریخ دارد و مسئولیت به انجام رساندن آن بر عهده مراکز تخصصی گذاشته شده است.

 

سپس حجت الاسلام و المسلمین اکبرپور، کارشناس مسئول ترویج پژوهش در سطوح عالی، ضمن خیر مقدم به حضار و تشکر و از میزبانی مؤسسه دارالإعلام، به تشریح دستور جلسه با موضوعات: ظرفیت سنجی فعالیت‌های پژوهشی در مراکز تخصصی(سازوکار اجرایی سازی پژوهش کلاسی)، چگونگی انتشار مجلات علمی ویژه دانش پژوهان مراکز تخصصی، بررسی برنامه‌های اجلاسیه مدیران مراکز تخصصی پرداخته و تهیه برنامه جامع پژوهش مراکز تخصصی با تمرکز بر مهارتها و فعالیت‌های پژوهشی مهم برشمردند و گفتند معاونان پژوهش با توجه به فضای آموزشی مراکز تخصصی، ظرفیت‌ها، فعالیت‌ها و سازو کار اجرای این برنامه را به عنوان مشق پژوهش پیشنهاد دهند.

در بخش دیگری از این نشست حجت الاسلام و المسلمین رائیجی، کارشناس مسئول امور کتابخانه‌ها توضیحاتی را درباره امکاناتی که این بخش می‌تواند در اختیار مراکز تخصصی قرار دهد ارائه کردند و اظهار کردند مراکزی که نیاز به تهیه بن کتاب دارند، درخواست خود را به این بخش اعلام کنند.

در بخش پایانی این نشست حجت الاسلام و المسلمین عبدالملکی، معاون پژوهش مؤسسه درالإعلام توضیحاتی در خصوص برنامه‌ها و فعالیت‌های پژوهشی این مؤسسه ارائه کردند.

 

 

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *