بسم الله الرحمن الرحیم

پژوهش بایستی هم برای رسیدن به اوج قلّه‌ی علم و ایجاد مرجعیّت علمی و هم باید برای حلّ مسائل جاری کشور باشد. مقام معظم رهبری

به گزارش اداره اطلاع رسانی معاونت پژوهش حوزه های علمیه؛ آیت الله اعرافی از محل استقرار جدید معاونت پژوهش بازدید کرد.

آیت الله اعرافی مدیر محترم حوزه های علمیه ضمن بازدید از محل استقرار جدید معاونت پژوهش، با حجت الاسلام و المسلمین میرمعزی دیدار کرد.

مدیر حوزه های علمیه در این جلسه که در دفتر حجت الاسلام و المسلمین میرمعزی برگزار شد، ضمن تاکید بر اجرایی شدن 5 نمره پژوهشی در تکالیف درسی، خواستار آماده سازی هرچه سریعتر شاخص های لازم در جهت ارتقای وضعیت تحقیق و پژوهش و قرار گرفتن آنها به عنوان مکمل نمرات امتحانات کتبی، شفاهی و مصاحبه شد.

وی در ادامه به لزوم تشویق و حمایت از آثار پژوهشگران حوزوی اشاره کرد و افزود: معاونت پژوهش می بایست نظام تشویق و امتیازدهی برای مقالات، اعم از چاپ شده و چاپ نشده و تقریرات درس خارج را تنظیم و سریع تر آماده مراحل تصویب خواهی نماید.

مدیر حوزه های علمیه در همین زمینه ادامه داد: با توجه به اینکه از قدیم الایام تقریرنویسی مورد توجه مراجع و علمای حوزه بوده، معاونت پژوهش باید در جهت ارتقای وضعیت تقریرنویسی درس، شیوه نامه ها و کارگاه های آموزشی مورد نیاز را برگزار نماید.

توجه به مباحث جدید فقهی و لزوم پاسخگویی به آن از دیگر بخش های سخنان آیت الله اعرافی بود که در این زمینه اظهار داشت: در حوزه فقه نو و جدید می بایست پیشنهادات کاربردی و عملیاتی از سوی معاونت های پژوهش و آموزش استان قم ارائه شود تا پس از بررسی کارشناسی اجرای آن در دستور کار قرار گیرد.

توسعه پژوهش در درس های خارج حوزه، تشویق استعدادهای برتر حوزوی و پژوهشگران مستعد و ایجاد و گسترش فضای مطالعه و کتابخانی در پردیسان از دیگر مطالبات مدیر حوزه های علمیه بود که پیگیری آن را از مجموعه معاونت پژوهش خواستار شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *