بسم الله الرحمن الرحیم

پژوهش بایستی هم برای رسیدن به اوج قلّه‌ی علم و ایجاد مرجعیّت علمی و هم باید برای حلّ مسائل جاری کشور باشد. مقام معظم رهبری

به گزارش روابط عمومي معاونت پژوهش حوزههاي علميه؛ در راستاي توسعه پژوهش در حوزههاي علميه كشور و تقويت زيرساختهاي پژوهشي و در ادامه سفرهاي استاني معاونت پژوهشهاي علميه؛ معاون پژوهش حوزههاي علميه و برخي مديران اين معاونت در سفر به استان يزد از نزديك با فعاليتها، برنامهها و فرايند استقرار معاونت پژوهش حوزه استان آشنا شدند. از جمله برنامههاي اين سفر كه روزهاي يازدهم و دوازدهم اسفند 89 صورت پذيرفت بازديد از مدرسه علميه امام صادق (ع) اردكان و جلسه با مدير، معاون پژوهش و برخي اساتيد اين مدرسه و نيز نشست عمومي با طلاب مدرسه و سخنراني معاون پژوهش حوزههاي علميه در اين نشست بود.
ديدار با امام جمعه شهرستان اردكان و عضو شوراي حوزه علميه استان نيز از ديگر برنامهها بود. هئيت معاونت همچنين ضمن بازديد از مدرسه حجتبن الحسن العسكري(عج) شهرستان ميبد در جلسهاي با مدير و مسئولين اين مدرسه با وضعيت علمي مدرسه آشنا شدند. نشست عمومي و جلسه پژوهش و پاسخ به طلاب در مدرسه امام خميني(ره) يزد كه طلاب مدرسه شفيعيه نيز در آن حضور داشتند با سخنراني معاون پژوهش حوزههاي علميه برگزار گرديد.
بازديد از مدرسه علميه خان و ديدار با كادر مديريتي اين مدرسه، نشست با اعضاي شوراي حوزه علميه استان با حضور امام جمعه يزد مدير و معاون پژوهش حوزه استان نيز از ديگر برنامههاي هيئت معاونت در اين سفر بود.
مهمترين موضوعات و تفاهمات حاصله در سفر هيئت معاونت پژوهش حوزههاي علميه به استان يزد عبارت بود از:
ساماندهي، تجهيز و غنيسازي كتابخانههاي مدارس استان، تشكيل و استقرار معاونتهاي پژوهشي در مدارس استان، همانديشي و همسانسازي ديدگاههاي اعضاي شورا و مسولين مديريت حوزه استان با معاونت پژوهش حوزههاي علميه، مطالعه در خصوص راهاندازي كتابخانه مركزي حوزه استان، توافق جهت آغاز فعاليتهاي ترويجي پژوهشي از جمله برگزاري نشستها و كارگاههاي پژوهشي و دانشافزايي و اردوهاي علمي براي طلاب توسط معاونت پژوهش استان.
هئيت معاونت پژوهش حوزههاي علميه در ا ين سفر همچنين با آيتا… علاقهمند از علماي شاخص استان يزد ديدار كردند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *