بسم الله الرحمن الرحیم

پژوهش بایستی هم برای رسیدن به اوج قلّه‌ی علم و ایجاد مرجعیّت علمی و هم باید برای حلّ مسائل جاری کشور باشد. مقام معظم رهبری

در ابتدای این سفر که روز پنجشنبه 26 آذرماه و به مناسبت هفته پژوهش انجام شد، حجت الاسلام و المسلمین عماد با معاونان پژوهش واحدهای آموزشی حوزه علمیه کاشان دیدار و پس از استماع نکته نظرات حاضرین، به مطالب مطرح شده پاسخ داد.

در ادامه این بازدید، معاون پژوهش حوزه های علمیه در دیدای صمیمی با طلاب حوزه علمیه کاشان که در محل مدرسه علمیه امام خمینی (ره) برگزار شد، به ارائه مطالبی ارزنده در زمینه تحقیق و پژوهش پرداخت.

در این جلسه حجت الاسلام و المسلمین عماد به وظایف و مأموریت حوزه علمیه و طلاب اشاره کردند و اظهار داشت: سه امر مهم روحانیت دارد که اولین وظیفه اش شناخت دقیق، روز آمد، عالمانه و جامع از دین است.

وی ادامه داد: طلاب وظایف اولشان فهم دین است، که فهم دین طبیعتاً با اجتهاد صورت نمی گیرد ، البته لازم نیست مجتهد باشند اما باید در حدّی فهم دین را درست و هدفمند یاد گرفته باشند.

ایشان به دومین وظیفه سازمان روحانیت و طلبه ها اشاره کرد و متذکر شد: آن دینی را که روحانیت و طلاب درست فهمیده اند درست هم نشر دهند، درست تبلیغ کنند و درست بیان کنند. به صورت زیبا ، قابل قبول، قابل فهم و قابل پذیرش برای جامعه.

حجت الاسلام والمسلمین عماد سومین وظیفه را قیام دانست و گفت: اقدام برای اینکه آن هنجارهای دینی، آن آموزه های دینی، آن مطالب و دستورات و آرمانها را در سطح جامعه محقق کنند.

حجت الاسلام و المسلمین عماد بعد از سخنرانی در مسجد مدرسه علمیه امام خمینی(رحمة الله) از امکانات پژوهشی این حوزه و همچنین از کتابخانه این حوزه بازدید کردند و امکانات و زیر ساخت های پژوهشی این حوزه را خوب ارزیابی نمودند.

دیدار با نماینده ولی فقیه کاشان در دفتر ایشان، از دیگر برنامه های این سفر بود که در این دیدار درباره وضعیت پژوهش در منطقه کاشان، ظرفیت ها، فرصت ها و آسیب های آن، بحث و تبادل نظر شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *