بسم الله الرحمن الرحیم

پژوهش بایستی هم برای رسیدن به اوج قلّه‌ی علم و ایجاد مرجعیّت علمی و هم باید برای حلّ مسائل جاری کشور باشد. مقام معظم رهبری

به گزارش اداره اطلاع رسانی معاونت پژوهش حوزه های علمیه به نقل از خبرگزاری فارس از قم، در حاشیه مراسم افتتاحیه نمایشگاه اسناد علمی و دستاوردهای پژوهشی حوزه‌های علمیه با عنوان «گنجینه پژوهش» در کتابخانه آیت‌الله بروجردی با حضور آیت‌الله حسینی بوشهری از کتابخانه دیجیتال آیت‌الله بروجردی رونمایی شد.
مسئول فنی این پروژه با اشاره به اینکه طرح کتابخانه دیجیتال از اواخر سال 90 کلید خورد، گفت: تاکنون بیش از 6 هزار نسخه خطی به صورت دیجیتالی بر روی آن قرار گرفته است.
وی افزود: پروژه دیجیتال‌سازی نسخ سنگی کتابخانه در دست اقدام است و در مراحل پایانی خود قرار دارد.
حمید صمصامی بیان کرد: از امکانات کتابخانه دیجیتال می‌توان به ارتباط منابع دیجیتال با اطلاعات کتاب‌شناسی فهرست‌نویسی شده کتابخانه و همچنین جست‌وجوی تمام متن در منابع دیجیتال نام برد.
پس از رونمایی از کتابخانه دیجیتال، آیت‌الله حسینی بوشهری اظهار کرد: ما به سهم خودمان از این تلاش‌های ارزشمند تقدیر و تشکر می‌کنیم.
مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه امکانات جدیدی برای توسعه و پیشرفت در دنیا ایجاد شده است، گفت: این تجهیزات فرصت طلایی برای حفظ آثار محققان حوزه بوده و ما باید از این امکانات بیشترین استفاده را ببریم.
وی افزود : استفاده از این تجهیزات گام مهمی در راستای آشنا کردن محققان حوزه با میراث فرهنگی کشور است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *