بسم الله الرحمن الرحیم

پژوهش بایستی هم برای رسیدن به اوج قلّه‌ی علم و ایجاد مرجعیّت علمی و هم باید برای حلّ مسائل جاری کشور باشد. مقام معظم رهبری

  • خانه
  • |
  • اخبار معاونت
  • |
  • روند فعالیت‌های علمی در حوزه باید متناسب با نیازهای روز جامعه باشد

به گزارش اداره اطلاع رسانی به نقل از خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) مدیران مراکز تخصصی و پژوهشی حوزوی دوشنبه، 25 آذرماه، با حضور در بنیاد بین‎المللی علوم وحیانی اسراء، با آیت‎الله‎العظمی جوادی آملی دیدار کردند.

بنا بر این گزارش، در این مراسم به جز معاون و مدیران پژوهشی حوزه، اعضای مراکز تخصصی حوزه، مدیران انجمن‎های علمی حوزه، اعضای پژوهشگاه‎های حوزوی و مدیران کتابخانه‎های آیات عظام بروجردی و حائری یزدی حضور داشتند.

در ابتدای این دیدار حجت‎الاسلام والمسلمین علی عماد گفت: وضعیت پژوهش در حوزه پس از انقلاب اسلامی با زمان پیش از آن قابل مقایسه نیست و امروزه شاهد رشد بسیار خوبی در این عرصه هستیم.

وی افزود: اگر به آمار سال 82 تا 92 حوزه در بخش پژوهش نگاهی گذرا بیاندازیم می‎بینیم که رشد پژوهش و محصولات پژوهشی در قالب کتب، مقالات و رسالات علمی و پروژه‎های علمی و مجلات تخصصی بسیار مناسب بوده است.

معاون پژوهش حوزه تصریح کرد: در کنار این آثار و مجلات و کتب، شاهد شکوفایی حوزه در عرصه پژوهش در میان طلاب جوان بوده‎ایم و پژوهش و آثار پژوهشی در حوزه اسلام‌شناسی و مطالعات راهبردی در شرایط فعلی نشان دهنده رشد روز افزون فرهنگ پژوهش درحوزه است.

وی گفت: واقعیت این است که انبوه برنامه‎ها، نیازهای متعدد و روز افزون و پیچیده امروز و روزهای آینده اجازه توقف در یک سطح را به ما نمی‎دهد و باید سعی کنیم متناسب با نیازهای روز، به روند تولید علم و دانش در حوزه کمک کنیم.

عماد تصریح کرد: با نگاه به ظرفیت‎های بالقوه و بالفعلی که در حوزه وجود دارد و با توجه به ظرفیت‎هایی که در علوم حوزوی به خصوص اصول روشمند حوزه وجود دارد ضرورت کار علمی برای گشایش دروازه‎های جدید همچنان به شدت حس می‎شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *