بسم الله الرحمن الرحیم

پژوهش بایستی هم برای رسیدن به اوج قلّه‌ی علم و ایجاد مرجعیّت علمی و هم باید برای حلّ مسائل جاری کشور باشد. مقام معظم رهبری

به گزارش روابط عمومی معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه؛ نخستین شماره نشریه «رهنامه پژوهش» ویژه طلاب جوان حوزه‌های علمیه کشور، به صاحب امتیازی معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه منتشر گردید.در نخستین شماره این نشریه که با موضوع؛ بررسی ماهیت و ابعاد آموزش پژوهش‌گرا تنظیم و منتشر گردیده است، مطالب ذیل به چشم می‌خورد:
• تبیین ماهوی نظام آموزش پژوهش‌محور؛گفت‌وگو با حجت‌الاسلام والمسلمين دکتر علی عباسی؛
• رکن آموزش پژوهش‌محور ایجاد روحیه پرسشگری و آزاداندیشی است؛ گفت‌وگو با حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبي زارعی؛
• هدف از خوب درس خواندن در مرحله سطح، فهم درست متن است؛ گفت‌وگو با حجت‌الاسلام والمسلمین عندلیب؛
همچنین در مقالاتی از صاحبنظران، به موضوعاتی همچون: فرایند یاددهی- یادگیری در مدارس با رویکرد پژوهش‌محوری،آموزش پژوهش‌محور؛ ضرورت، چیستی و چگونگی، مؤاخذه مع الغیر و نیز در بخش آشنایی با مشاهیر به معرفی مرحوم آخوند خراسانی پرداخته شده است.
گزارشی از برنامه‌های پژوهشی مدرسه علمیه علوی و نیز ویژگی‌های یک درس نمونه و پژوهش‌گرا نیز در بخش گزارش‌های این نشریه به چشم می‌خورد.
بیانات مقام معظم رهبری، روان‌شناسی پژوهش، با نخبگان جوان، و سیره بزرگان از جمله دیگر مطالب نخستین شماره نشریه رهنامه پژوهش می‌باشد.
نشریه رهنامه پژوهش ادامه مسيري است كه نشریه «خشت اول» درپيش رو داشت . اين نشريه با رویکرد فرهنگ‌سازی و ترویج پژوهش در میان طلاب جوان و مدارس علمیه فعالیت می‌نماید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *