بسم الله الرحمن الرحیم

پژوهش بایستی هم برای رسیدن به اوج قلّه‌ی علم و ایجاد مرجعیّت علمی و هم باید برای حلّ مسائل جاری کشور باشد. مقام معظم رهبری

به گزارش اداره اطلاع رسانی معاونت پژوهش حوزه های علمیه: در مراسمي كه با حضور حجت الاسلام والمسلمين سيد علي عماد، معاون پژوهشي حوزه هاي علميه و ديگر اساتيد حوزه علميه برگزار شد از دو جلد كتاب «نگين كعبه» و «سلامت جنسي در جامعه اسلامي» رونمايي شد.

 حجت الاسلام والمسلمين عماد در اين مراسم با اشاره به تعامل ميان حوزه علميه و رسانه ملي اظهار داشت: به دنبال فرمايشات مقام معظم رهبري در رابطه با تعامل رسانه ملي و حوزه علميه طرحي تدوين شده است تا در زمينه فعاليت مشترك حوزه علميه با اداره كل پژوهشهاي اسلامي رسانه اقدام شود.

 وي با بيان اين كه ظرفيت صدا و سيما مي تواند در اختيار بخش پژوهش و توليد علم حوزه هاي علميه قرار گيرد، افزود: در چرخه توليد علم اگر بخواهيم توفيق به دست آوريم نيازمند نهاد هاي واسط هستيم كه بين توليد كنندگان و بدنه جلامه نقش آفريني كنند.

 حجت الاسلام والمسلمين عماد با بيان اين كه در توليد دانش، شناسايي نياز واقعي، پديدار ساختن نيازهاي مكتوم و كنار گذاشتن نيازهاي كاذب لازم است، خاطرنشان كرد: استفاده از ظرفيت كارشناسي صدا و سيما به جهت شناسايي افكار عمومي خيلي به درد جريان توليد دانش مي خورد و افكار سنجي رسانه ملي مي تواند نقطه اتكاي توليد دانش كارآمد باشد.

 وي با اشاره به موضوع تربيت اسلامي در رسانه، ابراز داشت: در انجمن تعليم و تربيت و انجمن روانشناسي حوزه علميه دو كار مهم انجام شده است كه يكي نياز سنجي روانشناسي اسلامي به عنوان مناسبات دين و روانشناسي و ديگري نياز سنجي تعليم و تربيت حوزه ها كه محيط حوزه ها را به لحاظ تعليم و تربيت مدنظر قرار داده استو مي شود اين را به حوزه تعليم و تربيت خانواده و جامعه تسري داد و مي تواند كمك كند كه پايان نامه هاي حوزه و دانشگاه به اين مسير هدايت شود.

 معاون پژوهش حوزه علميه با بيان اين كه در حوزه نشر دانش وظيفه رسانه ملي هم ايفاي نقش در تعليم و تربيت و هم ايفاي نقش در نشر مطالب تربيتي است، گفت: در بخش مصرف و كاربست دانش بايد هم صدا و سيما از توليدات خود استفاده كند و هم بايد با ارتباطات و اطلاعاتي كه دارد ميان توليدات علمي و ديني كشور با بازار مصرف ارتباط بر قرار كند و يك دانش بازار در عرصه مصرف ايجاد كند.

در اين نشست حجت الاسلام والمسلمين دكتر نهاوندي با اعلام آمادگي در خصوص افكار سنجي و نظرسنجي،توليدات مشترك پژوهشي،حمايت از پايان نامه ها با موضوعات مرتبط دين و رسانه،همكاري با انجمن هاي تخصصي حوزه وظيفه حوزه هاي علميه را پشتيباني فكري و علمي از رسانه ها دانست.

منبع: اداره کل پژوهش های اسلامی رسانه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *