بسم الله الرحمن الرحیم

شعار هفته: پژوهش، پایگاه علمی و تبلیغ تهاجمی

به گزارش اداره اطلاع رسانی معاونت پژوهش حوزه؛ حجج اسلام و المسلمین عماد، هاشمی، حسینی کاشانی و سبحانیان 19 آبان ماه در دیداری چند ساعته، از بخش های مختلف موسسه وارث الانبیاء دیدار کردند.

در این دیدار که با استقبال گرم مسئولین موسسه همراه بود، شیخ رافد مدیر موسسه وارث الانبیاء گزارش مبسوطی از فعالیت ها و برنامه های این موسسه در انجام مطالعات و تحقیقات تخصصی در ارتباط با نهضت ابا عبد الله الحسین (ع) ارائه کرد.

مدیر موسسه وارث الانبیاء ضمن اشاره به اهداف موسسه در حوزه های تاریخی، اجتماعی، سیاسی و اعتقادی نهضت امام حسین (ع) ، شناسایی کتب خطی مشتمل بر مقاتل ، تاریخ ، سیره و هر آنچه در خصوص امام حسین علیه اسلام نگاشته شده ، چاپ و انتشار کتاب هایی با موضوع امام حسین (ع) و تولید و انتشار مجله علمی تخصصی با عنوان « الاصلاح الحسینی » را از فعالیت های این موسسه در راستای معرفی هرچه بیشتر نهضت حسینی دانست.

رصد و پاسخگویی به شبهات پیرامون نهضت امام حسین (ع) ، تحقیق ، چاپ و انتشار موسوعه علمی کلمات امام حسین (ع) ، تولید دائره المعارف امام حسین (ع)، شناسایی پایان نامه های ارشد و دکتری نگاشته شده پیرامون امام حسین (ع)، ترجمه کتابهای چاپ شده پیرامون امام حسین (ع) به زبان عربی، رصد و شناسایی هر آنچه پیرامون امام حسین (ع) در سایت ها و شبکه های ماهواره ای و نیز فضای مجازی وجود دارد و نیز برگزاری نشست های علمی و راه اندازی کتابخانه تخصصی از دیگر فعالیت های این موسسه است که شیخ رافد به آن اشاره کرد.

در ادامه این دیدار حجت الاسلام والمسلمین عماد معاون پژوهش حوزه های علمیه نیز ضمن تاکید بر تقویت ارتباط معاونت پژوهش حوزه با موسسه وارث الانبیاء ، بر هموار ساختن زمینه های تعامل این موسسه با سایر دستگاه ها و موسسات حوزوی به خصوص در حوزه نیاز سنجی، پاسخگویی به شبهات و برگزاری نشست های علمی تأکید کرد.

معاون پژوهش حوزه های علمیه ضمن تأکید بر مرجعیت موسسه وارث الانبیاء برای سایر مراکز و موسساتی که تلاش دارند بطور تخصصی در خصوص یکی از ائمه اطهار علیهم السلام به فعالیت های پژوهشی بپردازند، ضرورت اطلاع رسانی از فعالیت های این موسسه و ارسال آثار منتشره به کتابخانه های حوزه های علمیه سراسر کشور را یادآور شدند.

بازدید از  بخش های مختلف موسسه وارث الانبیاء از جمله سالن اجتماعات و کتابخانه تخصصی از دیگر برنامه های این دیدار بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *