بسم الله الرحمن الرحیم

پژوهش بایستی هم برای رسیدن به اوج قلّه‌ی علم و ایجاد مرجعیّت علمی و هم باید برای حلّ مسائل جاری کشور باشد. مقام معظم رهبری

در این دیدار که روز چهارشنبه 25 آذرماه انجام شد، حجت الاسلام و المسلمین عماد به همراه جمعی از مدیران ارشد معاونت پژوهش حوزه علمیه با حضور در ساختمان جدید بنیاد فرهنگی امامت با حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد تقی سبحانی مدیر عامل بنیاد، معاون پژوهش و مدیران بنیاد دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار گزارشی اجمالی از فعالیت های معاونت پژوهش و همچنین فعالیت های پژوهشی مرکز تخصصی امامت و شعب بنیاد فرهنگی امامت در شهرستان ها ارائه شد و سپس حجت الاسلام شانه چی معاون پژوهش بنیاد به تفصیل فعالیت های پژوهشی این معاونت را برای حاضران تشریح نمود.

در ادامه حجه الاسلام نصیری گزارشی از فعالیت­های پژوهشی مرکز تخصصی امامت ( معاونت آموزش بنیاد) ارائه نمود که در ضمن سخنان خود کارگاه ­های مهارتی و پایان نامه ­های طلاب مرکز را معرفی اجمالی نمود.

در ادامه این دیدار، حجت الاسلام و المسلمین عماد، ضمن قدردانی از مدیر عامل و همچنین مدیران بنیاد فرهنگی امامت به جهت گستره فعالیت­های پژوهشی، برآیند فعالیت های پژوهشی در مراکز تخصصی حوزه را حرکتی رو به جلو و مبارک دانسته و در مقایسه با دهه­ های قبل، این فعالیت­ها را چشمگیر توصیف نمود.

پیگیری و راه اندازی پژوهشکـده تخصصی امامت،  تعامل هرچه بیشتر معاونت پژوهش مراکز با بنیاد فرهنگی امامت و کانون علمی شدن این بنیاد برای محققین و اساتید حوزوی از جمله پیشنهادات و توصیه های حجت الاسلام و المسلمین عماد به مدیران بنیاد فرهنگی امامت بود.

همچنین در ادامه این گفتگوها حجج اسلام و المسلمین حقی، مهاجر نیا، سبحانیان، رفیعی و هاشمی، نقطه نظرات ارزشمندی جهت توسعه فعالیت­های آموزشی و پژوهشی بنیاد ارائه کردند.

در انتهای این دیدار مقرر شد با تشکیل جلساتی مستمر بین مدیران پژوهش بنیاد و مدیران پژوهش حوزه علمیه ، راه­ کارهای توسعه فعالیت­های امامتی این بنیاد و انتقال تجربیات آن به دیگر مراکز بررسی و عملیاتی گردد.

دیدار از بخشهای مختلف بنیاد شامل کتابخانه، قرائت خانه، سالن نشست­های تخصصی علمی، آمفی تئاتر، کلاس­های آموزشی و اتاق محققان، پایان بخش این بازدید چند ساعته بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *