بسم الله الرحمن الرحیم

پژوهش بایستی هم برای رسیدن به اوج قلّه‌ی علم و ایجاد مرجعیّت علمی و هم باید برای حلّ مسائل جاری کشور باشد. مقام معظم رهبری

حجت الاسلام والمسلمين عماد معاون پژوهشي حوزه هاي علميه و هيئت همراه از سازمان اسناد و كتابخانه ملي بازديد کرد و کتابخانه ملی را محلی منحصر به فرد برای انجام پژوهش های بنیادی و راهبردی دانست.

به گزارش روابط عمومي سازمان اسناد و كتابخانه ملي جمهوري اسلامي ايران حجت الاسلام والمسلمين عماد که با دکتر اسحق صلاحی رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی نیز دیدار داشت بر همکاری دوجانبه تءکید و دوطرف را مکمل پژوهشی یکدیگر دانست.

در این دیدار دكتر صلاحي ماهيت سازمان اسناد و کتابخانه ملی را علمي، تحقيقاتي و خدماتي بیان کرد و افزود: با توجه به و جود اعضای هيئت علمي و انتشارات در اين سازمان، هم اکنون كارهاي پژوهشي گسترده اي صورت مي پذيرد و امیدواریم که پژوهش محور بودن طرفین، باعث گسترش همکاری ها شود.

امیدواریم مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان قم راه اندازی شود

صلاحی در ادامه با اشاره به تأسیس مراکز متعدد استانی از سوی سازمان اسناد و کتابخانه ملی، مراكز استاني سازمان را تسهيل كننده استفاده پژوهشگران استاني از منابع دانسته و ابراز اميدواري كرد مركز استاني قم نيز به زودي تشكيل شود تا در آینده نزدیک منشاء خدمات گسترده تري به پژوهشگران و عالمان قم شود.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی در ادامه با اشاره به افتتاح تالار ديجيتال كتابخانه ملي هدف از افتتاح اين تالار را حفظ مالكيت معنوي آثار براي نويسنده و جلوگيري از نابودي آثار و منابع محدود دانسته و علت اقبال بالاي مراجعه كنندگان به اين تالار از منابع را خوب ذكر كرده و گفت: 26 ميليون صفحه از منابع سازمان اسكن شده است و ايده اسكن كتب در سازمان موجب توليد اسكنر در داخل كشور شده است و هم اكنون برخي كشورها خواهان اسكنرهاي ايراني هستند.

صلاحي در ادامه با اشاره به تفاهم نامه منعقد شده بين سازمان اسناد و كتابخانه ملي با معاونت پژوهشي حوزه هاي علميه آن را مبناي خوبي براي تعاملات و همكاري ها دانست.

در ادامه اين ديدار حجه الاسلام والمسلمين عماد مجموعه سازمان اسناد و كتابخانه ملي را مجموعه ي منحصر به فرد دانسته كه ميتواند براي انجام پژوهش هاي بنيادي و راهبردي در توسعه فعاليت هاي علمي تلاش نموده و براي توليد و توسعه علم تصميم سازي كند.

حجه الاسلام والمسلمين عماد در ادامه قم را يكي از مهم ترين مراكز توليد دانش و سند دانسته و مجموعه كتابخانه هاي اين استان را داراي منابع غني و منحصر به فرد ذكر كرد وي همچنين سرانه اشاعه علم د رقم را بسيار بالا و خوب توصيف كرد.

معاون پژوهشي حوزه هاي علميه با ابراز خرسندي از حضور در كتابخانه ملي ابراز اميدواري كرد اين ديدار نتايج خوبي به بار آورده و دو طرف از توليدات علمی يكديگر در راستاي ارتقاي علمي جامعه استفاده كنند.

در پايان اين ديدار حجه الاسلام و المسلمين عماد و هيئت همراه از بخش های مختلف كتابخانه ملي بازديد كردند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *