بسم الله الرحمن الرحیم

پژوهش بایستی هم برای رسیدن به اوج قلّه‌ی علم و ایجاد مرجعیّت علمی و هم باید برای حلّ مسائل جاری کشور باشد. مقام معظم رهبری

  • خانه
  • |
  • اخبار معاونت
  • |
  • دیدار مدیر و نمایندگان بنیاد پژوهش های آستان قدس رضوی با معاون پژوهش حوزه های علمیه

مدیر عامل بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی با اشاره به تاسیس دفتر این بنیاد در قم اظهار کرد: هم اقتضاعات بنیاد و نیز تاکیدات حجت الاسلام والمسلمین رئیسی، تولیت محترم آستان قدس رضوی، این بود که با ظرفیت های پژوهشی قم و حوزه علمیه، ارتباط و تعاملات پژوهشی داشته باشیم؛ بنابر این با ایجاد دفتر بنیاد پژوهشی آستان قدس در قم، سعی در اجرای این مهم داشتیم.

حجت الاسلام والمسلمین مرویان با بیان وجود فرصت های همکاری فی ما بین در مواردی چون، تبادل موضوعات رساله های پژوهشی، همکاری های پژوهشی و طرح های پژوهشی فرمود: در بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی، این ظرفیت وجود دارد تا از تدابیر و تجربیات معاونت پژوهش در حوزه های مختلف پژوهشی، استفاده شود و همچنین در صورت تمایل، می‌توان فعالیت ها و برنامه های مختلف را در قالب همکاری های مشترک انجام داد.

در تایید این موضوع، حجت الاسلام راد، مدیر دفتر بنیاد پژوهشی های اسلامی آستان قدس رضوی در قم با تاکید بر آمادگی این دفتر بر همکاری و تبادلات پژوهشی گفت: ظرفیتی را که در حوزه پژوهش قم وجود دارد می توان با همکاری به خراسان منتقل کرد

وی ابراز امیدواری کرد تا برقرای تفاهم نامه ای جامع بین معاونت پژوهش حوزه های علمیه و بنیاد پژوهشی آستان قدس، نقطه عطفی در همکاری ها و تبادلات باشد.

در ادامه این جلسه معاون پژوهش حوزه های علمیه، ضمن خیر مقدم به نمایندگان بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی، فرمود: معاونت پژوهش حوزه های علمیه یک ستاد است که در جهت اهداف ترسیم شده و براساس سند چشم اندازه حوزه های علمیه؛ مجموعه را راهبری، سیاست گذاری و هدایت می کند.

 حجت الاسلام والمسلمین میرمعزی با یادآوری مباحث مطرح شده در جلسه پیشین با حجت الاسلام والمسلمین شریعتی تبار، مدیر عامل سابق بنیاد پژوهشی آستان قدس، اظهار کرد: در آن جلسه پیشنهاد شد تا در گام اول، موضوعاتی در جهت همکاری و تعامل دو جانبه تعیین شود و سپس در اجرای موفق این موضوعات اقدام گردد و بعد از آن به سراغ گام های بعدی قدم برداریم.

ایشان یادآور شد: در جلسه با حجت الاسلام والمسلمین شریعتی تبار، بر چهار موضوع توافق شد و قرار شد تا در به ثمر نشستن آن موضوعات تلاش و همکاری صورت گیرد.

معاون پژوهش حوزه های علمیه با ذکر موضوعات توافق شده، گفت: توافق اول، ایجاد همکاری و تبادلات فی مابین انجمن های علمی حوزه و گروه های پژوهشی بنیاد؛ توافق دوم، تهیه لیستی از نیازها و طرح های پژوهشی بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس در جهت همکاری با پایان نامه های سطح سه و چهار  و حمایت بنیاد از این پایان نامه ها؛ توافق سوم،تبادل اسناد مربوط به حوزه و روحانیت و  توافق چهارم، تبادل کتب است که تنها، در توافق چهارم، همکاری صورت گرفته است و موضوعات دیگر کماکان در دست بررسی است.

حجت الاسلام والمسلمین میرمعزی، ضمن تاکید بر اجرای کامل توافقات صورت گرفته قبلی، زمینه همکاری در بحث مسائل مستحدثه و نیز مراکز پژوهشی را به عنوان دو فرصت دیگر برای تعامل برشمرد.

در ادامه طرفین در مورد نحوه به ثمر نشاندن توافقات صورت گرفته بحث و تبادل نظر کردند و نمایندگانی از معاونت پژوهش حوزه های علمیه و همچنین بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی تعیین شد تا ضمن تهیه پیش نویس توافق‌نامه جامع، در جهت عملیاتی نمودن توافقات، همکاری نمایند.

حجت الاسلام والمسلمین میرمعزی، معاون پژوهش حوزه های علمیه در پایان این جلسه، ضمن موافقت با امضای توافق‌نامه همکاری، خاطر نشان کرد: امضای توافق‌نامه کلان بسیار خوب است، اما از آن مهمتر، پس از امضای توافق‌نامه است که می بایست در هر موضوع خاص، در کارگروهی به تعهدنامه‌ای عملیاتی و در نهایت اجرای کامل تعهدات برسیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *