بسم الله الرحمن الرحیم

پژوهش بایستی هم برای رسیدن به اوج قلّه‌ی علم و ایجاد مرجعیّت علمی و هم باید برای حلّ مسائل جاری کشور باشد. مقام معظم رهبری

آیه الله اعرافی مدیر محترم حوزه های علمیه کشور به همراه حجت الاسلام والمسلمین مازنی مدیر ترویج پژوهش معاونت پژوهش  وحجت الاسلام اکبر پور کارشناس مسئول سطوح عالی با طلاب ممتاز هرمزگانی در مدرسه جهانگیرخان قم دیدار کرد.

در این دیدار مدیر حوزه های علمیه کشور پس از خیر مقدم و خوشامد گویی به طلاب هرمزگان، در دو بخش بیانات خودشان را ارائه نمودند.

در ادامه آیت الله اعرافی ضمن بیان مسأله اخلاقی، درباره معنای ” استعاذه ” هم توضیحاتی دادند.

ایشان استعاذه را در چهار مرحله تبیین نمودند:

مرحله علم: انسان آگاهی داشته باشد که خداوند متعال تمام امور در دست اوست و اینکه در راه انسان خطرها و شیاطین زیادی قرار گرفته است تا او را در آنی نابود وساقط کند.علم اگر بایگانی شد دیگر در احوال ما تاثیر نمی گذارد.

مرحله حال: این استعاذه در درون اوایجاد شود.

مرحله فعل: کارهای او با کمک و یاری از خداوند باشد.

 مرحله قول: به نوعی فعل است که در زبان او جاری شود.

مدیرحوزه های علمیه با تاکید بر کشف استعداد و باور به خویشتن؛ به طلاب ممتاز هرمزگانی توصیه نمود: هر انسانی دنیای استعداد است و با تلاش و کار زیاد به موفقیت می رسد.

آیت الله اعرافی با اشاره به رعایت نظم در تمام امور؛ فرمود: نظم را در کارها بسیار مد نظر داشته و رعایت کنید؛ هم در برنامه زندگی و هم نظم ذهنی و افکار خویش منظم باشید.

همچنین در این دیدار، حجت الاسلام ذاکری  مسئول طلاب هرمزگان در اردوی پژوهشی آموزشی قم ، گزارشی از دوره ها و کلاس‌های آموزش پژوهش و سایر برنامه ها ارائه داد و به استقبال طلاب ازاین دوره ها و دیدارها اشاره نمود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *