بسم الله الرحمن الرحیم

پژوهش بایستی هم برای رسیدن به اوج قلّه‌ی علم و ایجاد مرجعیّت علمی و هم باید برای حلّ مسائل جاری کشور باشد. مقام معظم رهبری

به گزارش اداره اطلاع رسانی معاونت پژوهش حوزه، دفتر سوم چکیده نشست‌های علمی حوزوی از سوی معاونت پژوهش حوزه‌های علميه منتشر شد.

سالانه بیش از پانصد نشست علمی در حوزه علمیه برگزار می شود که نمایه این نشست های علمی به صورت چهار شماره در طول سال تدوین می شود.

معاونت پژوهش حوزه‌های علميه در تدوین این کتاب تلاش کرده است تمام نشست‌های علمی برگزار شده از سوی مؤسسات حوزوی، چکیده به همراه اطلاعات اجمالی هر نشست و روش دست یافتن به متن کامل نشست را در اختیار علاقه مندان قرار دهد.

در دفتر سوم نشست های علمی حوزه حدود يكصد چكيده از نشست‌های حوزوی منتشر شده است كه در عنوان‌های فرعی «قرآن و حديث، فقه و اصول، ادیان و مذاهب، فلسفه و كلام، تاريخ، حوزه و روحانيت، معرفت‌شناسی، روش‌شناسی، اجتماع و سياست، مدیریت، حقوق، روش شناسی» ارائه شده‌اند.

در مقدمه اين كتاب آمده است: معاونت پژوهش حوزه های علمیه، نظر به اهیمت و جایگاه نشست های علمی و به منظور شناسایی و معرفی آنها، چند سالی است که گردآوری نشست ها و تحقیقات شفاهی را در اولویت برنامه های خود قرار داده است. شناسایی و معرفی این نشست ها، گامی است در جهت وضعیت سنجی و رصد محصولات علمی حوزه ها، موضوعی که از دغدغه های اساسی و سیاست ها و اهداف کلان این معاونت به شمار می آید.

اینک به یاری خداوند متعالف سومین دفتر از «نمایه چکیده نشست های علمی حوزوی» تقدیم مخاطبان فرهیخته می شود. آنچه در این دفتر و دو دفتر پیشین ارائه شده، تنها بخش اندکی از نشست های علمی است که مراکز حوزوی در چند سال اخیر برگزار کرده اند. معاونت پژوهش، پس از شناسایی، گردآوری و ارزیابی محتوا و ساختار این نشست ها، چکیده بخشی از آنها را در این مجموعه منتشر کرده است.

انتشار این دفتر، همانند دو دفتر پیشین حاصل همکاری صمیمانه مراکزی است که متن یا چکیده نشست های برگزار شده را در اختیار این معاونت قرار داده اند. از همین جا این مساعدت آنها را ارج نهاده و استمرار این همکاری را خواهانیم.

لازم به ذکر است، دفتر سوم چکیده نشست های علمی حوزوی به شمارگان 1500نسخه و به قیمت 7000 تومان از سوی معاونت پژوهش حوزه‌های علميه به چاپ رسیده است.

علاقه مندان برای تهیه این کتاب می توانند به نشانی: قم، بلوار جمهوری اسلامی، ساختمان معصومیه، طبقه سوم، معاونت پژوهش حوزه های علمیه مراجعه  کنند و یا با شماره 2935927 با پیش شماره 0253 تماس حاصل نمایند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *