بسم الله الرحمن الرحیم

پژوهش، مقاومت و مسئله فلسطین

به گزارش اداره اطلاع رسانی معاونت پژوهش حوزه به نقل از خبرگزاری رسا، حجت‏ الاسلام جواد رفیعی معاون پژوهش حوزه علمیه استان قم در نشست هم‏ اندیشی معاونان و مسؤولان پژوهشی واحدهای آموزشی حوزه علمیه استان قم که روز پنجشنبه 27 اردیبهشت در معاونت پژوهش برگزار شد، به فعالیتهای گسترده در این معاونت اشاره کرد و گفت: وظیفه اصلی معاونت پژوهش تأمین زیرساخت‏ های موجود در این عرصه است.

وی با بیان این‏که امکانات زیادی را برای مدارس علمیه و کتابخانه‏ ها تهیه کرده ‏ایم، ابراز داشت: برای تجهیز کتابخانه‏ های مدارس علمیه گام های مثبتی برداشته شده و امکانات خوبی را در اختیار آنها قرار داده ‏ایم.

حجت ‏الاسلام رفیعی با اشاره به اقدامات معاونت پژوهش در زمینه تأمین منابع کتب درسی، تصریح کرد: برای تأمین منابع کتب درسی اقدامات خوبی صورت گرفته و همه مشکلات و موانع تأمین منابع درسی را رفع کرده ‏ایم.

معاون پژوهش حوزه علمیه استان قم در ادامه خاطرنشان کرد: یکی از تجهیزاتی که در اختیار کتابخانهها قرار داده ‏ایم نرم افزار پردازش‏گر کاوش است که بسیاری از مشکلات کتابداری را حل می‏ کند.

وی تصریح کرد: معاونت پژوهش حوزه علمیه استان قم دوره‏ هایی را در زمینه مهارت کتابداری برگزار کرد و افرادی که این مهارت را فرا گرفتند در کتابخانههای مدارس علمیه مستقر و مشغول فعالیت هستند.

حجت‏ الاسلام رفیعی با بیان این‏که در این دوره ‏ها چگونگی شناخت طبقه‏ بندی منابع، فهرست نویسی، نگهداری کتب و نسخ خطی آموزش داده شده است، ابراز داشت: برگزاری این دوره سبب شد تا سطح نگهداری از کتب در کتابخانه‏ ها افزایش یابد.

معاون پژوهش حوزه علمیه استان قم با اشاره به فعالیت معاونت پژوهش در انتشار نشریه‏ های علمی گفت: در سال گذشته 11 نشریه را به عنوان نشریه علمی در سطح مدارس منتشر کردیم و امسال نیز 20 نشریه در این زمینه منتشر خواهیم کرد.

حجت‏ الاسلام رفیعی در پایان خاطرنشان کرد: امسال به همت معاونت پژوهش در جشنواره علامه حلی(ره) 200 درصد افزایش حضور داشتیم که این آمار در جای خود بسیار قابل توجه و تأمل است و نشان از فعالیت گسترده‏ای در زمینه پژوهش دارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *