بسم الله الرحمن الرحیم

پژوهش بایستی هم برای رسیدن به اوج قلّه‌ی علم و ایجاد مرجعیّت علمی و هم باید برای حلّ مسائل جاری کشور باشد. مقام معظم رهبری

به گزارش خبرنگار جشنواره علامه حلی، حضرت آیت الله امینی پیش از ظهر پنجشنبه (7 دی ماه) در مراسم اختتامیه نهمین دوره جشنواره در سالن قدس در مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره)، با اشاره به اهمیت دوره جوانی  برای تحصیل علم اظهار کرد: این دوره مزایا و مشکلاتی دارد و جوانان در این دوره نیاز به یک مشاور دارند.

وی ادامه داد: طلاب جوان در حوزه ها مشاوری ندارند که از راهنمایی آنها برای تحصیل استفاده کنند، طلاب جوان نیاز به راهنما دارند.

 

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری افزود: طلاب جوان در زمینه کیفیت درس خواندن و انتخاب هم مباحثه و اولویت های انتخاب رشته تخصصی مشکلاتی دارند و من با تجربیات تحصیل و تدریس در حوزه های علمیه در کتابی که نوشته ام رهنمودهایی به طلاب و دانشجویان جوان برای حل این مشکل ارائه کرده ام.

آیت الله امینی مساله اخلاق را در حوزه های علمیه مهم دانست و تصریح کرد: در حوزه ها یا درس اخلاق گفته نمی شود یا اینکه طلاب در این درس شرکت نمی کنند، این در حالی است که باید برگزاری درس اخلاق در حوزه های علمیه به صورت جدی پیگیری شود.

وی ادامه داد: بخشی از اخلاق گفتنی است، اما مهم تر این است  که به آن عمل شود، نمونه هایی از علمای اخلاق که در جامعه تاثیر گذاشتند را در کتاب رهنمودهایی به طلاب و دانشجویان معرفی کرده ام.

 

عضو هیأت رئیسه مجلس حبرگان رهبری در پایان خاطرنشان کرد: علامه طباطبایی درس فقه و اصول را تدریس می کرد، آن مرحوم همه این درس ها را رها کرد و به دلیل احتیاج جامعه به سراغ تدریس تفسیر و فلسفه در حوزه رفت و ایثار علامه طباطبایی موجب موفقیت او شد.

گفتنی است مراسم اختتامیه نهمین جشنواره علامه حلی هم اکنون در سالن قدس مجتمع آموزش عالی امام خمینی واقع در میدان جهاد (باجک) در حال برگزاری است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *