بسم الله الرحمن الرحیم

پژوهش بایستی هم برای رسیدن به اوج قلّه‌ی علم و ایجاد مرجعیّت علمی و هم باید برای حلّ مسائل جاری کشور باشد. مقام معظم رهبری

به گزارش اداره اطلاع رسانی معاونت پژوهش حوزه های علمیه؛ آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری صبح امروز در مراسم اختتامیه هفدهمین همایش کتاب سال حوزه که در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) قم  برگزار شد، یکی از رسالت های سترگ و مسئولیت های سنگین حوزویان را مرجعیت فکری و دینی مردم عنوان کرد و گفت: حوزه های علمیه همواره به تولید اندیشه و فکر فاخر برای تاثیرگذاری در جوامع دینی و بشری پرداخته اند.

وی با بیان اینکه توجه به تولید فکری بخشی از فرهنگ سازی حوزه های علمیه است، تصریح کرد: در آموزه های دینی بر نقد و نظریه پردازی و ارائه فکر به جامعه در قالب کتاب تاکید شده است.

مدیر حوزه های علمیه افزود: اسلام حیات و بالندگی را در نقد و نظریه می شناسد و حوزه های علمیه باید در این زمینه بالنده تر شده و حالت پسرفت و ایستایی به هیچ عنوان نباید باشد.

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: در طول تاریخ توجه به تولید اندیشه، موجب گسترش معارف اهل بیت(ع) شده است.

امام جمعه قم افزود: اگر خداشناسی و خداباوری در جامعه وجود دارد، به دلیل تولید اندیشه و فکر سالم در قالب کتاب بوده است.

معاون  جامعه مدرسین با اشاره به فلسفه برگزاری این همایش، ابراز داشت: حوزه های علمیه به دنبال آن است تا در گسترش ابعاد فرهنگی در جامعه سهیم بوده و سطح آگاهی فرزانگان حوزوی و اصحاب فرهنگ را ارتقا دهد.

آیت الله حسینی بوشهری افزود: مولفان و تولیدکنندگان علمی حوزه رزمندگان تولید اندیشه و فکر دینی هستند.

وی افزود: همایش کتاب سال حوزه به معرفی توانمندی حوزه می پردازد و سهمی در گسترش فرهنگی دینی در جامعه دارد.

مدیر حوزه های علمیه با اشاره به اینکه همایش کتاب سال حوزه جایگاه حوزویان را در اندیشه دینی مطرح می کند، ابراز داشت: هرساله جشنواره هایی برای معرفی آثار برتر تشکیل می شود و حوزه نمی تواند با وجود محققین فاخر خود نسبت به آثار  آنها بی تفاوت باشد.

منبع: خبرگزاری حوزه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *