بسم الله الرحمن الرحیم

پژوهش بایستی هم برای رسیدن به اوج قلّه‌ی علم و ایجاد مرجعیّت علمی و هم باید برای حلّ مسائل جاری کشور باشد. مقام معظم رهبری

به گزارش اداره اطلاع رسانی معاونت پژوهش حوزه؛ حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی عماد،  در هشتمین هم اندیشی سالانه دبیران کمیته های ستادی و استانی ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش که روز چهارشنبه 28 آبان برگزار شد، گفت: حوزه ها علمیه و آموزش و پرورش نهادهای متولی تعلیم و تربیت در کشور هستند و در رشد فرهنگ و نظام اسلامی بسیار موثرند.

 معاون پژوهش حوزه های علمیه ادامه داد: حوزه باید در اجرای نقشه ای که  تحت عنوان “سند تحول بنیادین آموزش و پرورش” طراحی شده است، نقش خود را ایفا کند.

 وی با تاکید بر این که حوزه های علمیه باید در برنامه ریزی های اجرای سند تحول بنیادین مشارکت داشته باشند، افزود: سند تحول، برنامه گذر از وضعیت موجود به وضعیت مطلوب است.

 حجت الاسلام والمسلمین عماد تصریح کرد: اگر بخواهیم کار پژوهش در عرصه تعلیم و تربیت دینی جامعه اسلامی درست شکل بگیرد، گام نخست آن نیاز سنجی است .

 معاون پژوهش حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: فعالیت ها، مقالات و دستاوردهایی که جشنواره علامه حلی در عرصه تربیتی داشته، توانسته در همکاری حوزه با آموزش و پرورش موثر باشد.

 وی در پایان با اشاره به ظرفیت های حوزه در بخش های مختلف از جمله نیازسنجی، گفت: ره آورد تقویت همکاری حوزه و آموزش و پرورش، تربیت دینی دانش آموزان است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *