بسم الله الرحمن الرحیم

پژوهش بایستی هم برای رسیدن به اوج قلّه‌ی علم و ایجاد مرجعیّت علمی و هم باید برای حلّ مسائل جاری کشور باشد. مقام معظم رهبری

مدیر حوزه‌های علمیه در مراسم یازدهمین همایش کتاب سال حوزه که صبح امروز در مدرسه عالی دارالشفا برگزار شد،گفت: موضوعات مورد نیاز جامعه از نهادهای مرجع و دولتی جمع‌آوری شود تا اشکالات فقهی آنها موضوع‌بندی و در اختیار طلاب و پژوهشگران قرار گیرد و پژوهش‌ها کاربردی تر گردد.

آیت‌الله مقتدایی اظهار داشت: تالیفاتی که در حوزه دین انجام می‌شود در همایش کتاب سال جمع آوری و به سیزده گروه تخصصی برای ارزیابی تقسیم می شوند  و 115 نفر داور و خبره در رشته های تخصصی و فلسفه ارزشیابی و ارزیابی این آثار را برعهده دارند.

مدیر حوزه‌های علمیه افزود: 7 هزار 439 اثر در فعالیت ده ساله فعالیت همایش کتاب سال، به دبیرخانه همایش ارسال شده و در این دوره نیز یک هزار و اثر ارسال شده که 25 کتاب قابل تقدیر و تشویق بوده است و امسال تنوع تالیفات چشم گیر است حتی موضوعات فقهی آن نیز کاربردی است.

عضور خبرگان رهبری با اشاره به شرایط دشوار تحصیل علوم دینی به ویژه قبل از انقلاب گفت: باید شرایط حوزه‌های آن زمان بازگو شود و نسل جوان ما از فداکاری و ایثاری که روحانیت و امام راحل (ره) داشتند مطلع گردند تا نسل جدید بدانند روحانیت چه هزینه سنگینی داده تا این نظام همانند خورشید بدرخشد.

آیت‌الله مقتدایی گفت: از همان ابتدا استکبار و دشمنان اسلام، نظام و انقلاب، کمر همت برای مقابله با این نظام را بستند و از براندازی و سقوط این نظام مطمئن بودند و حتی ضرب‌الاجل بر آن تعیین کرده بودند.

وی تصریح کرد: معنویت و خلوص امام راحل تبعیت ملت مسلمان ایران و ایستادگی و پا فشاری آنها و گذشتن از جان در راه انقلاب عواملی بود که استکبار جهانی را به خاک مذلت نشاند.

نایب رییس جامعه مدرسین اظهار داشت: اگر هیچ دلیلی برای اسلامی بودن این نظام و مورد توجه ویژه پروردگار و امام زمان (عج) بودنش نداشته باشیم، بقای این نظام تاکنون محکم‌ترین دلیل بر حمایت آن از سوی خداست.

آیت‌الله مقتدایی با تاکید بر لزوم حضور چشم‌گیر امت اسلامی در راهپیمایی 22 بهمن گفت: حضور مردم در صحنه لازم است و کسی نمی‌داند منافقین و سلطنت‌طلب‌ها چه میزان هزینه کردند تا برنامه شرم‌آور در روز عاشورا به وجود آید، ولی با عنایت الهی شکست خوردند.

وی بیان داشت: با تدبیر حکیمانه مقام معظم رهبری(دام ظله العالی) که شاگرد و دست پرورده حضرت امام (ره) است، فتنه خاموش شد.

مدیر حوزه‌های علمیه افزود: ملت می‌دانند که باید همواره در صحنه حاضر باشند و نظام به حمایت آنان نیاز دارد چون دشمنان هنوز به این نظام طمع دارند و همه اقشار مردم در ایام دهه فجر، حضور منسجم خود را اعلام خواهند کرد.

وی افزود: شاید هنوز دشمنان عبرت نگرفته‌اند که این نظام همچنان ایستاده و حامیانی چون امام زمان (عج) بزرگان دین را دارد، لذا وظیفه است دهه مبارک فجر را ارج نهیم.

وی اظهار داشت: شهید مطهری استاد  حوزه و دانشگاه بود و از ویژگی های ایشان این بود که خلوص فراوانی داشت و با تشخیص وظیفه وارد دانشگاه شد و به  بدگویی های مردم و حوزویان گوش نداد و به الگوی خوبی برای طلاب تبدیل شد و تالیفات ایشان نیز مفید است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *