بسم الله الرحمن الرحیم

پژوهش، مقاومت و مسئله فلسطین

عضویت ۳۰۰ فاضل حوزوی در انجمن علمی کلام اسلامی

حجت الاسلام والمسلمین برنجکار با اعلام اینکه ۳۰۰ فاضل حوزوی عضو انجمن کلام اسلامی حوزه هستند، گفت: سعی کرده ایم فعالیت هایی که در قم انجام می شود را به استان ها ببریم و در این راستا در هر مدرسه علمیه حدود ده تا نشست جدی برگزار کرده ایم.

حجت الاسلام والمسلمین رضا برنجکار در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در حاشیه نمایشگاه کتاب و دستاوردهای علمی مراکز پژوهشی حوزوی در مجتمع امام خمینی(ره) قم گفت: چند سال بود که به خاطر کرونا نمایشگاه کتاب و دستاوردهای علمی مراکز پژوهشی حوزوی تعطیل بود ولی امسال با توجه به این فترت و فضای محدود مراکز زیادی به این نمایشگاه آمدند و آثار خود را عرصه کردند سطح کیفی آثار خوب است و این نشان می دهد که در امر پژوهش در حوزه پویاست و این نمایشگاه برای این است که طلاب و پژوهشگران با آثار و تولیدات جدید آشنا شوند.

وی افزود: به نظر من ضروری است که معاونت پژوهش حوزه این نمایشگاه را هر ساله برگزار کند منتها در کنار آن می شد سایر مراکز مستقر در این نمایشگاه بحث فروش آثار را هم داشتند.

رئیس انجمن کلام حوزه در ادامه با اشاره به فعالیت های پژوهشی انجمن های علمی حوزه به ویژه انجمن کلام حوزه گفت: انجمن کلام از سال۱۳۸۶ فعالیت خود را آغاز کرده است و فعالیت های انجمن کلام آنقدر زیاد بوده که هفت سال رتبه نخست را در میان همه انجمن ها ازآن خود کرده است و سه سال هم در رتبه دوم بوده است یعنی از این ۱۵ سال فعالیت، ده سال در رتبه های اول و دوم بوده است.

رئیس پژوهشگاه قرآن و حدیث مؤسسه دارالحدیث خاطرنشان کرد: در انجمن کلام حوزه درصدد هستیم که بیشتر خلاءها را شناسایی کنیم، ما سعی کرده ایم مباحث کلامی را به استان ها ببریم. ما مدارس تابستانه، زمستانه و … داریم و در استان های مختلف حتی سیستان و بلوچستان کرسی ها و نشست های خوبی در عرصه کلام برگزار کرده ایم.

وی با اعلام اینکه ۳۰۰ فاضل حوزوی عضو انجمن کلام حوزه هستند افزود: سعی کرده ایم فعالیت هایی که در قم انجام می شود را به استان ها ببریم و در این راستا در هر مدرسه علمیه حدود ده تا نشست جدی برگزار کرده ایم.

حجت الاسلام والمسلمین برنجکار در پایان سخنان خود گفت: عرصه دیگر فعالیت انجمن کلام حوزه، بحث های نشست ها و کرسی های نظریه پردازی می باشد که حاصل پژوهش هاست، کار اصلی ما یک حلقه واسط بودن بین مراکز مختلف بودن است، کارهای خوب را به عرصه نقد و بررسی قرار می دهیم و افرادی که کارهای خوبی در عرصه کلام انجام می دهند را دعوت و برای آن ها نشست هایی برگزار می کنیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *