بسم الله الرحمن الرحیم

پژوهش بایستی هم برای رسیدن به اوج قلّه‌ی علم و ایجاد مرجعیّت علمی و هم باید برای حلّ مسائل جاری کشور باشد. مقام معظم رهبری

  • خانه
  • |
  • خبرهای معاونت
  • |
  • جلسه شورای پژوهش حوزه علمیه خوزستان با حضور مدیرحوزه علمیه خوزستان و اعضای شورای پژوهش حوزه خوزستان در سالن جلسات مدیریت حوزه علمیه خوزستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، جلسه شورای پژوهش حوزه علمیه خوزستان با حضور حجت الاسلام و المسلمین بلادیان مدیرحوزه علمیه خوزستان و اعضای شورای پژوهش حوزه خوزستان در سالن جلسات مدیریت حوزه علمیه خوزستان امروز برگزار شد.

در ابتدای این جلسه حجت الاسلام و المسلمین بلادیان، با بیان اینکه پژوهش هدف حوزه علمیه بوده و تربیت علمی طلبه با پژوهش صورت می‌گیرد، اظهار داشت: آموزش بدون پژوهش ابتر است.

مدیرحوزه علمیه خوزستان، افزود: در حال حاضر فضای پژوهشی خوبی در حوزه علمیه خوزستان ایجاد شده و این مهم مرهون زحمات در معاونت پژوهش حوزه علمیه خوزستان است، همچنین جا دارد از زحمات و تلاش‌های مسئولین سابق معاونت پژوهش نیز تقدیر و تشکر کرد.

در ادامه حجت الاسلام میرعلائی‌راد معاون پژوهش حوزه علمیه خوزستان، گزارشی از فعالیت‌های پژوهشی صورت گرفته، فرآیند فعالیت‌های پژوهشی در مدارس علمیه و آماری از تعداد طلاب و اساتید پژوهشگر ارائه داد.

در بخش دیگر این جلسه حجت الاسلام حسین‌زاده پژوهشگر و استاد حوزه علمیه، عنوان کرد: لازم است وضعیت حال حاضر پژوهش در حوزه علمیه خوزستان و فعالیت‌هایی که تاکنون صورت گرفته تبیین و بازشناسایی شود تا بدانیم در چه وضعیتی هستیم و باید چه کارهایی انجام دهیم.

همچنین حجت الاسلام سمسار از پژوهشگران برجسته حوزه علمیه خوزستان، با تأکید بر اینکه باید نیازها و چالش‌های روز جامعه احصاء شده و در دستور کار فعالیت‌های پژوهشی طلاب و اساتید استان قرار گیرد، خاطرنشان کرد: باید از پژوهشگران حمایت‌های ویژه شود و نفرات برتر جشنواره‌های پژوهشی شناسایی و برای آنها برنامه‌ریزی دقیقی صورت گیرد.

در ادامه حجت الاسلام خسروی مدیر مدرسه علمیه فاطمیون اهواز، تصریح کرد: مطالبه پژوهشی مقام معظم رهبری از طلاب، تعمیق در درس هایشان بوده و این مهم باید مورد توجه قرار گیرد، همچنین باید مراقب بود که مسائل پژوهشی با توجه به جذابیتی که دارند آسیبی به مباحث درسی طلاب وارد نکنند.

وی افزود: حمایت از پژوهشگران صرفا حمایت‌های مالی نبوده و حمایت‌های معنوی به‌ویژه برگزاری جلسات علمی در دستور کار قرار گیرد تا مشوق خوبی برای پژوهشگران باشد.

در بخش پایانی جلسه حجت الاسلام سید عباس موسوی، معاون آموزش حوزه علمیه خوزستان اظهار کرد: باید در ابتدای دوره جدید داده‌های درستی جمع آوری شود و براساس آن، ریل گذاری درستی برای مباحث پژوهشی صورت گیرد.

گفتنی است در این جلسه مصوب شد تا از این پس جلسه شورای پژوهش حوزه علمیه خوزستان به صورت مستمر ماهیانه یک بار برگزار شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *