بسم الله الرحمن الرحیم

پژوهش بایستی هم برای رسیدن به اوج قلّه‌ی علم و ایجاد مرجعیّت علمی و هم باید برای حلّ مسائل جاری کشور باشد. مقام معظم رهبری

به گزارش معاونت پژوهش حوزه های علمیه؛ جلسه اتاق فکر مرکز اسناد حوزه های علمیه با حضور همه اعضا در محل جدید معاونت پژوهش برگزار شد.

در این جلسه که با حضور حجج اسلام و المسلمین میرمعزی برگزار شد در خصوص نحوه تدوین آیین نامه مرکز اسناد بحث و تبادل نظر شد.

حجت الاسلام و المسلمین میرمعزی در این جلسه با اشاره به گستردگی مفهوم اسناد و مدارک اظهار داشت: در زمینه ایجاد مرکز اسناد و مدارک دو رویکرد را می توان مدنظر قرار دارد رویکرد اول ایجاد مرکز اسناد و مدارک درون سازمانی مرکز مدیریت و رویکرد دوم، ایجاد مرکزی جهت جمع آوری اسناد و مدارک مرکز مدیریت به علاوه واحدهای تابعه، مدارس ، مراکز تخصصی و مراکز غیر وابسته به حوزه های علمیه است.

معاون پژوهش حوزه های علمیه با اشاره به اهتمام این معاونت در جهت فعال سازی این مرکز افزود: لازم است آیین نامه تشکیل مرکز اسناد و مدارک سازمانی مرکز مدیریت حوزه های علمیه با تشکیل کارگروهی تدوین شود که این کار توسط این معاونت انجام می شود.

وی ادامه داد: در این آیین نامه باید بخشی به عنوان مفاهیم مدنظر قرار گیرد که تعاریف تخصصی مانند تعریف؛ مرکز، اسناد، آثار، حوزه های علمیه و مدارک به درستی تبیین شوند.

در پایان جلسه مقرر شد کارگروه تخصصی تشکیل شده و اقدامات خود را جهت تدوین آیین نامه در جلسه بعد مطرح کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *