بسم الله الرحمن الرحیم

پژوهش بایستی هم برای رسیدن به اوج قلّه‌ی علم و ایجاد مرجعیّت علمی و هم باید برای حلّ مسائل جاری کشور باشد. مقام معظم رهبری

به گزارش اداره اطلاع رسانی حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی ابطحی درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در اصفهان،پیرامون چهارمین جشنواره علامه حلی استان اصفهان اظهار داشت : با مرور تاریخ و گذشته، روحانیون معظم در طول تاریخ و خواندن سرگذشت افرادی چون شیخ مفید، آثار شیخ طوسی، سید مرتضی و سید رضی (اعلی الله مقامهم الشریف )طلاب امروز ما که میراث­دار چنین میراث ماندگاری هستند، باید نسبت به کار نگارش و  پژوهش اقدام کنند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان ابراز داشت: همواره ما در حوزه علمیه سعی کرده‌ایم که دربخش آموزش و تدریس  برای خواهران بر خط مشی پژوهش اقدام کنیم، از جمله این‌که در عناوین درسی خواهران روش تحقیق و تهیه­ یک کار پژوهشی تحت عنوان پایان­نامه در دستور کار قرار گرفته و این مطلب در همه­ی سطوح حوزه­های خواهران رعایت می­شود.

حجت الاسلام  والمسلمین ابطحی خاطرنشان کرد: امروز می­بینیم حوزه­ها­ی خواهران در کار پژوهش،  توفیقات خوبی داشته و این ثمره­ی همین برنامه­ریزی و تلاش است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر اینکه  خواهران طلبه در بخش جشنواره علامه حلی چه اقداماتی کرده‌اند، تصریح کرد: همه ساله آثار فراوانی در مدارس و حوزه­های خواهران آن­هم در سطوح مختلف تهیه و ارائه می­شود.

عضو شورای عالی و سیاست­گذاری جشنواره علامه حلی (ره) استان اصفهان افزود: گردآوری، تجمیع، انجام ارزیابی واحد و موزون، مقایسه و انتخاب آثار برتر این پایان­نامه­ها و آثار همه از جمله وظایفی است که  در جشنواره علامه حلی اتفاق می­افتد و لذا جایگاه جشنواره علامه حلی به‌منزله تعیین برترین­های سال حوزه‌های خواهران در موضوع پژوهش  است .

وی عنوان کرد: جشنواره علامه حلی (ره) پیش از این تنها به‌صورت کشوری و تک مرحله­ای بود،  اما بعد بنا به تمهیداتی بنا شد سه استان اصفهان، تهران و خراسان که از حوزه­های علمیه پررونق­تری برخوردار بوده و هستند، پیش از ورود آثارشان به جشنواره­ کشوری، در سطح استان نیز مرحله­ای اولیه و استانی داشته باشند. این کار از سال 1389 تا کنون ادامه داشته؛ طی سه دوره گذشته، حضور طلاب خواهر و حوزه­های علمیه خواهران در سطح جشنواره­ی استانی مثال­زدنی و بسیار خوب بوده است.

 مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان گفت:. در سال 1391 از بین 2034 اثر ارسالی به دبیرخانه 1307 اثر متعلق به خواهران طلبه بود و در بین 40 اثر برتر، 25 اثر باز متعلق به حوزه­های خواهران بوده است.

وی درپایان اشاره ای هم به بخش جوایز کرد و متذکر شد: که حمایت از آثار به حمایت مادی و اهداء جایزه منحصر نیست؛ در حال حاضر کاری در دست اقدام داریم و آن، نشر مجموعه آثارِ برتر جشنواره­های گذشته، در قالب یک یا چند مجلد است و امیدواریم که این نحوه حمایت یا شکل­های دیگر حمایت معنوی از آثار برتر و برگزیده جشنواره، در سال­ها و دوره­های بعدی آن تکرار شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *