بسم الله الرحمن الرحیم

پژوهش بایستی هم برای رسیدن به اوج قلّه‌ی علم و ایجاد مرجعیّت علمی و هم باید برای حلّ مسائل جاری کشور باشد. مقام معظم رهبری

به گزارش اداره اطلاع رسانی معاونت پژوهش حوزه های علمیه، حجت الاسلام و المسلمین حقی دبیر کتاب سال حوزه در نشست خبری با اصحاب رسانه، برنامه های هجدهمین همایش کتاب سال حوزه را تبیین کرد.

در این نشست خبری که صبح امروز در سالن نشست های انجمن های علمی حوزه و با حضور نمایندگانی از رسانه های مختلف برگزار شد، حجت الاسلام و المسلمین حقی برنامه های هجدهمین همایش کتاب سال حوزه را تبیین کرد.

وی با اعلام ارسال 875 اثر به این همایش، اظهار داشت: از میان این تعداد، 134 اثر از پایان نامه های سطح 4 حوزوی است.

دبیر کتاب سال حوزه ادامه داد: از کل آثار ارسالی به این دوره جشنواره در مجموع 242 اثر به مرحله رقابت اصلی راه پیدا کردند که برای ارزیابی آنها بیش از 600 داوری انجام شده است.

وی کاندیداهای این دوره جشنواره را 36 اثر اعلام کرد و افزود: کاندیداهای آثار برتر این دوره 36 اثر است که از این تعداد 9 اثر به عنوان آثار برگزیده، 9 اثر به عنوان شایسته تقدیر و 18 اثر هم قابل تحسین شناخته شده اند که در این جشنواره از آنها تجلیل خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین حقی با اشاره به برنامه دیگر این جشنواره در تقدیر از شخصیت های ویژه حوزوی، اظهار داشت: در هر همایش براساس مطالعات میدانی از یک یا دو شخصیت علمی تجلیل می شود. امسال هم براساس تصمیم شورای علمی از آیت الله صافی گلپایگانی و مرحوم آیت الله موسوی اردبیلی به پاس خدماتی که در عرصه پژوهش و تالیفات گرانسنگی که در طول عمر با برکت خود داشته اند تجلیل خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین آثار این دو بزرگوار در حاشیه همایش به نمایش در خواهد آمد و در ویژه نامه همایش نیز منتشر شده و در معرض دید شرکت کنندگان قرار خواهد گرفت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *