بسم الله الرحمن الرحیم

پژوهش بایستی هم برای رسیدن به اوج قلّه‌ی علم و ایجاد مرجعیّت علمی و هم باید برای حلّ مسائل جاری کشور باشد. مقام معظم رهبری

معاون پژوهش حوزه علميه استان تهران با اعلام تشكيل اتاق فكر معاونين پژوهش مدارس علميه اين استان افزود:در این اتاق فکر تصمیمات بسیار موثری در امر پژوهش مدارس اتخاذ گردید تا در سال تحصیلی جدید با پویایی، برنامه ای مدون را اجرایی کرد.
وی با اشاره به ارائه سازوکار برگزاری کارگاه های آموزشی در سطح مدارس، اظهار داشت: با توجه به نداشتن الگوی مکتوب و جلوگیری از اعمال سلیقه در ارائه مطالب، تصمیم به تالیف کتاب آموزشی در این زمینه گرفته شد.
حجت الاسلام جعفر سماوات گفت: معاونت پژوهش موظف گردید پس از دریافت مطالب این کتاب را چاپ نماید.
وی افزود: برگزاری یک دوره تربیت استاد پژوهش یکی دیگر از مصوبات این اتاق فکر می باشد که به منظور مهارت افزایی معاونین پژوهش در سال تحصیلی جدید برگزار خواهد شد.
حجت الاسلام سماوات گفت: اجرای جشنواره استانی پیش از جشنواره سراسری علامه حلی یکی دیگر از تصمیمات اتخاذ شده اتاق فکر بود و مقرر گردید مقالات و آثار طلاب استان تهران به دبیرخانه جشنواره زیر نظر معاونت پژوهشی ارسال و پس از بررسی و ارزیابی مقالات برتر به جشنواره علامه حلی معرفی شود.
وی افزود: کارگاهی به منظور رفع نواقص و مشکلات مقالات جشنواره استانی، پس از معرفی مقالات برتر برگزار خواهد شد، تا طلاب حائز رتبه، با کمترین مشکل مقالات خود را به جشنواره سراسری علامه حلی ارسال نمایند.
حجت الاسلام سماوات همچنین به راه اندازی انجمن های علمی در سال تحصیلی جدید اشاره کرد و گفت: بر اساس بودجه عمرانی تعیین شده برای معاونت پژوهش امکان ایجاد یکی از موارد پژوهشکده، کتابخانه و انجمن علمی وجود داشت که بر اساس نظر معاونین پژوهش مقرر شد، با پیگیری و اخذ زمین از اداره اوقاف احداث ساختمان انجمن  های علمی آغاز گردد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *