بسم الله الرحمن الرحیم

پژوهش بایستی هم برای رسیدن به اوج قلّه‌ی علم و ایجاد مرجعیّت علمی و هم باید برای حلّ مسائل جاری کشور باشد. مقام معظم رهبری

به گزارش اداره اطلاع رسانی معاونت پژوهش به نقل از خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سید علی عماد، معاون پژوهش حوزه های علمیه، امروز در دیدار معاون حقوقی رئیس جمهور و هیات همراه با مدیر حوزه‌های علمیه، اشاره به جایگاه پژوهش در تدوین سند حقوق شهروندی، گفت: برای تسریع در کار باید شیوه‌نامه اجرایی و مطالعاتی برای تدوین سند مشخص شود.

وی با اشاره به ظرفیت عظیم پژوهشی حوزه های علمیه، ادامه داد: اگر یک نظام تعاملی روان و سریع میان دولت و حوزه های علمیه برقرار باشد، می توان از ظرفیت عظیم پژوهشی حوزه در راستای تدوین سند حقوق شهروندی و کارآمدی بیشتر این طرح استفاده کرد.

معاون پژوهش حوزه های علمیه افزود: حوزه می تواند در تدوین این سند به دولت کمک نماید تا ابعاد حقوقی آن مطابق آموزه های دینی تدوین شود؛ چرا که این طرح در سطح بین المللی یک دفاع جانانه از نظام اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین عماد یادآور شد: از دانش های حوزوی می توان هم در مباحث اصولی بهره گرفت و هم گزاره های حقوقی شروندان را نه تنها در عرصه اخلاق و فقه، بلکه در سایر عرصه های معرفت شناختی از فقه خانواده گرفته تا  فقه پزشکی، فقه  محیط زیست و فضا را در بر بگیرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *