بسم الله الرحمن الرحیم

پژوهش بایستی هم برای رسیدن به اوج قلّه‌ی علم و ایجاد مرجعیّت علمی و هم باید برای حلّ مسائل جاری کشور باشد. مقام معظم رهبری

به گزارش روابط عمومي معاونت پژوهش حوزه‌هاي علميه؛ در راستاي بهره‌گيري از ظرفيت‌ها و امکانات علمي موجود، پيش‌نويس تفاهم‌نامه مرکز مديريت حوزه با نهاد کتابخانه‌هاي عمومي کشور، توسط معاونت پژوهش حوزه‌هاي علميه تنظيم گرديد. اين پيش‌نويس در 7 ماده تنظيم گرديده و مواردي از جمله: موضوع همکاري، تعهدات متقابل نهاد و حوزه، روش اجرايي شدن و مدت تفاهم‌‌نامه و برخي ديگر موارد را شامل مي‌گردد.
بنابراين گزارش، تبليغ کتابخواني و ترويج فرهنگ مطالعه مفيد و نهادينه کردن آن به عنوان يك ارزش اجتماعي در جامعه توسط روحانيون و مبلغين، توليد و تأمين محتواي ديني متناسب با نياز جامعه مخاطب و نيز همكاري‌هاي مشترك علمي، فرهنگي، پ‍ژوهشي و آموزشي، موضوعات همكاري فيمابين را شامل مي‌گردد.
خريد آثار مكتوب اعم از كتاب، مجلات و نشريات حوزويان ، كمك به تأمين منابع مورد نياز آنها، كتابخانه‌هاي حوزه، لحاظ تخفيف براي عضويت طلاب در كتابخانه‌هاي عمومي ، همكاري در توسعه فيزيكي كتابخانه‌هاي عمومي حوزه‌هاي علميه و كمك به تامين منابع مورد نياز آنها؛ همياري در برگزاري دوره‌هاي كارگاه‌هاي دانش‌افزايي و مهارتي همكاران در زمينه‌هاي تخصصي مورد نياز كتابخانه‌ها از جمله تعهدات نهاد به حوزه در قالب اين تفاهم‌نامه است.
همچنين توليد محتواي منابع ديني و اسلامي متناسب با نياز نهاد، ترويج فرهنگ كتابخواني و معرفي كتاب‌هاي مفيد به عنوان يك عمل معنوي توسط مبلغين؛ مساعدت مبلغين در هدايت كمك‌هاي خيرين در زمينه احداث و اداره كتابخانه‌هاي عمومي نيز از جمله تعهدات حوزه به نهاد در قالب اين تفاهم‌نامه است.
يادآور مي‌شود اين تفاهم‌نامه پس از تنظيم، در انتظار امضاي مسؤولين ذي‌ربط است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *