بسم الله الرحمن الرحیم

پژوهش بایستی هم برای رسیدن به اوج قلّه‌ی علم و ایجاد مرجعیّت علمی و هم باید برای حلّ مسائل جاری کشور باشد. مقام معظم رهبری

به گزارش خبرگزاری حوزه، پنجمین جشنواره پژوهشی علامه حلی که صبح امروز در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) قم کار خود را آغاز کرده بود، پس از سخنرانی آیت الله حسینی بوشهری، مدیر حوزه های علمیه کشور و حجج اسلام والمسلمین عماد و زمانی معاونان پژوهش و بین الملل حوزه های علمیه و نیز ارائه گزارش توسط دبیر جشنواره، با معرفی و تجلیل از 75  طلبه برتر پژوهشگر به کار خود پایان داد.

در بخش پایان نامه سطح 3 محمدشریف عظیمی با اثر “عقلانیت تجدد از منظر فلسفه اسلامی”، سید احمد البطاط با اثر “نظریه الصفات الالهیه عند ملاصدرا والسید حیدرالآملی”، علی اسلامی فر با اثر “مرجحات باب تزاحم” به عنوان نفرات برگزیده انتخاب شدند.

همچنین در پایان نامه سطح 4 رضا عندلیبی با اثر “بررسی فقهی ناپدیدی شوهر” شایسته تقدیر شناخته شد.

در بخش مقاله سطح یک، اثری به عنوان برگزیده معرفی نشد و تنها 10 اثر به عنوان شایسته تقدیر معرفی شدند.

در بخش مقاله سطح سه  محمد امیر حق شناس با اثر “راهکارهای کاربردی نظارت بر امربه معروف و نهی از منکر در سیره و عصر نبوی” به عنوان نفر برگزیده معرفی و چهار اثر نیز شایسته تقدیر شناخته شدند.

برپایه این گزارش، در بخش مقاله سطح چهار مصطفی پیوندی با اثر “تسدید الدلیل الاستقرائی علی اساس موضوعی جدید”، احمد شه گلی با اثر “مقایسه و تحلیل مبانی فلسفی طب ابن سینا و طب مدرن”، محمدجواد محمدی با  اثر “بررسی رابطه حرمت میان کودک و صاحب رحم جایگزین”، سید مصطفی موسوی اعظم با اثر “چیستی علیت تحلیلی؛ طرحی نو از انقسام علیت در فلسفه اسلامی”، حسین زروندی رحمانی با اثر “بررسی فقهی و حقوقی وقف سهام شرکت های تجاری”، مهدی درگاهی با اثر “واکاوی رابطه انسان با اعضای بدن خود در فقه و حقوق و اثر آن در خرید و فروش اعضا” و احمد اولیایی با اثر “بررسی فقهی مالکیت معنوی با نگاهی به نظر امام خمینی(ره) به عنوان نفرات برتر تجلیل شدند و چهار اثر نیز به عنوان شایسته تقدیر معرفی شد.

در بخش کتاب سطح یک و دو، محمد امین آسیایی فرد با اثر “ادبیات آیه وضوء و مبانی امامیه در آن” و در بخش کتاب سطح چهار نیز علاء الدین ملک اف با اثر ” معرفت شناسی باور دینی از دیدگاه مرتضی مطهری و آلوین پلانتینگا” به عنوان نفرات برگزیده مورد تجلیل قرار گرفتند. در بخش کتاب سطح چهار، نیز دو اثر نیز شایسته تقدیر معرفی شدند.

در کتاب ترجمه توفیق اسداف با اثر “حکمت نامه جوان” به عنوان نفر برگزیده و در مقاله ترجمه نیز مرتضی رجایی با اثر “دلایل به سود و زیان جاودانگی” بعنوان اثر شایسته تقدیر معرفی شد.

همچنین در بخش تحقیق پایانی نیز ده اثر به عنوان برگزیده و 20 اثر به عنوان اثر شایسته تقدیر معرفی شدند؛ سیده محبوبه حسنی ابوالحسن کلایی با اثر “توحید در عهدین و قرآن”، ساره کلباسی با اثر “بداء در آیات و روایات”، زینب حسن پور دکان با اثر “تبیین حسن ظن از منظر آیات و روایات و آثار آن”، فاطمه جعفری با اثر “نگاه از منظر آیات و روایات”، شیما راستیان جهرمی با اثر “روابط ناسالم دختر و پسر؛ علل و راهکارها”، سیده لیلا مرتضوی با اثر “بررسی آراء و عقاید دینی حاکم اسلامی دهه دوم هجری”، مرضیه رمضانی با اثر “حضانت از دیدگاه فقه و حقوق”، رحیمه قربانی با اثر “راهکارهای گذر از بحران معنویت در جهان اسلام”، حوا عرب انصاری با اثر “بررسی اصول مدیریت اسلامی از منظر امام علی(ع) در نهج البلاغه” و زهره قلعه نوی با اثر “بررسی معیارهای انتخاب همسر بین دانشجویان و طلبه ها” به عنوان نفرات برگزیده تقدیر شدند

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *