بسم الله الرحمن الرحیم

پژوهش بایستی هم برای رسیدن به اوج قلّه‌ی علم و ایجاد مرجعیّت علمی و هم باید برای حلّ مسائل جاری کشور باشد. مقام معظم رهبری

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، همه ساله، جشنواره پژوهشگران و فناوران برتر را در دو سطح کشوری و استانی برگزار می‌کند. در بیست و یکمین جشنواره پژوهشگران و فناوران برتر استان قم از 50 پژوهشگر و فناور برتر این استان تجلیل شد که چهار تن از آنان حوزوی بودند.

این دوره از جشنواره، به کوشش استانداری و معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه قم، هجدهمآذرماه سال جاری، در محل استانداری برگزار شد. در این مراسم، که به دلیل رعایت دستور العمل‌های بهداشتی، برخط، در فضای مجازی پخش می‌شد، تنها 20 نفر از منتخبان حضور داشتند. سایر منتخبان، به صورت مجازی، در مراسم شرکت کردند.

سخنران ویژه این دوره، حضرت آیت الله حسینی بوشهری، امام جمعه محترم قم، بود که به صورت مجازی از دفتر کار خود، رهنمودها و توصیه‌هایی را به پژوهشگران دانشگاهی و حوزوی ارائه کرد.

جناب آقای دکتر بهرام سرمست، استاندار محترم قم، نیز در سخنانی، حضور پژوهشگران و فناوران برتر را در این مراسم گرامی‌ داشته و با لوح سپاس و هدیه نقدی از ایشان تقدیر کرد.

 

 

معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه، همچون دوره‌های پیشین، چهار پژوهشگر برتر حوزه علمیه قم را به این دوره از جشنواره معرفی کرد که اسامی آنها عبارت بودند از: 1. ابوالفضل ساجدی؛ 2. سیدابوالقاسم حسینی (ژرفا)؛ 3. سیدیدالله یزدان‌پناه؛ 4. سيدحسين شرف‌الدين.

این معاونت، تا کنون، 23 پژوهشگر برتر حوزوی به ادوار گذشته این جشنواره استانی معرفی کرده است که اسامی آنان، به ترتیب سال، عبارت‌اند از:

سال 1386: 1. محمدهادی یوسفی غروی؛ 2. مسلم داوری؛ 3. نجم الدین طبسی.

سال 1388: 1. مرحوم سیدجعفر مرتضی عاملی؛ 2. محمدعلی انصاری؛ 3. بهروز رفیعی.

سال 1389: 1. ابوالقاسم علیدوست؛ 2. حسین توفیقی؛ 3. عبد الرسول عبودیت.

سال 1390: 1. سیدابوالفضل میرمحمدی زرندی؛ 2. سیدهادی رفیعی‌پور؛ 3. مهدی پیشوایی.

سال 1394: 1. احمدحسین شریفی؛ 2. رضا مختاری؛ 3. مصطفی آبیار همدانی.

سال 1397: 1. مسعود آذربایجانی؛ 2. عبد الهادی مسعودی؛ 3. سعید فراهانی‌فرد؛ 4. مهدی عبد اللهی.

     سال 1398: 1. غلامرضا فیاضی؛ 2. علی عابدی شاهرودی؛ 3. احمدرضا یزدانی مقدم؛ 4. مسعود اسماعیلی.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *