بسم الله الرحمن الرحیم

پژوهش بایستی هم برای رسیدن به اوج قلّه‌ی علم و ایجاد مرجعیّت علمی و هم باید برای حلّ مسائل جاری کشور باشد. مقام معظم رهبری

 به گزارش روابط عمومی معاونت پژوهش، به نقل از خبرگزاری فارس از قم، چهارمین گردهمایی مدیران مسئول و سردبیران نشریات تخصصی حوزوی با حضور آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه در سالن جلسات انجمن‌های علمی حوزه علمیه برگزار شد.

آیت الله حسینی بوشهری در این گردهمایی به تبیین حساسیت و ویژگی‌های نشریات تخصصی حوزه در عصر حاضر پرداخت و مخاطب شناسی و ورود به مسائل نو پیدای دینی را از جمله وظایف اصلی این نشریات ذکر کرد.
در ادامه حجت‎الاسلام والمسلمین سید علی عماد معاون پژوهش حوزه‎های علمیه یکی از ضعف‎های حوزه در امر پژوهش را  عدم برخورداری از قوانینی برای گسترش و نهادینه‎سازی پژوهش دانست.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به بررسی مشکلات مالی نشریات حوزوی پرداخت و اظهار داشت: یکی از گام‎هایی که معاونت تهذیب در راستای حمایت از نشریات علمی حوزه در روزهای اخیر انجام داده، جذب حمایت مالی برای حمایت از 18 نشریه علمی که به بودجه‎های رسمی دسترسی ندارند بود که امیدواریم این بودجه حمایتی تا پایان سال جاری به این نشریات اهدا شود.
در پایان این گردهمایی از نشریاتی که توانسته‌اند در سال جاری رتبه علمی کسب کنند در حضور آیت الله حسینی بوشهری تجلیل شد.
تاریخ اسلام از دانشگاه باقرالعلوم، مجله کلام اسلامی از موسسه امام صادق(ع)، نشریه مشرق موعود از موسسه آینده روشن، نشریه انتظار موعود از مرکز تخصصی مهدویت و نشریه علوم سیاسی از دانشگاه باقرالعلوم از جمله نشریاتی بودند که در سال جاری موفق به دریافت رتبه علمی پژوهشی شده‌اند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *